خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار خبر داد:

آغاز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار

کد خبر : ۶۵۳۰۶۵

معاون وزیر کار از آغاز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار از امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد مشیریان اعلام کرد:‌ کارگران و کارفرمایان از امروز (۱۵ مرداد) می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان در استان تهران برای استفاده از سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کنند.

وی درباره تاخیر چند باره اعلام زمان ثبت‌نام گفت: با توجه به اینکه لازم بود ارتباط سامانه جامع با سایر سامانه‌ها مانند ثبت‌احوال برقرار شود تا بعد از ثبت ‌نام تائیدیه از سازمان‌های ذیربط و احراز صلاحیت اطلاعات دریافت شود این سامانه از امروز شروع به کار می‌کند.

به گفته معاون روابط کار وزیر کار در یک هفته گذشته سامانه با ثبت‌نام از کارگران فعال در دفاتر پیشخوان و همچنین زیرمجموعه‌های وزارت کار به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و از امروز فاز جدید فعالیت آن با امکان ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان استان تهران رسما آغاز می‌شود.

گفتنی است، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه ثبت‌نام از کارفرمایان حقیقی و حقوقی در این سامانه شش هزار تومان و از کارگران پنج هزار تومان تعیین شده است. این سامانه ۳۰ زیرسامانه در حوزه روابط کار دارد که در مرحله اول دو زیرسامانه ثبت الکترونیک دادخواست کارگران و ثبت قرارداد نیروی کار راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مشیریان (معاون روابط کار وزیر کار یک هفته پس از ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان استان تهران) در این سامانه از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان امکان ثبت‌نام در چهار استان البرز، قزوین، سمنان و اردبیل نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: بعد از انجام کار و ثبت‌نام از کارگران و کارفرمایان در این پنج استان فعالیت سامانه به صورت سراسری در کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز