خبرگزاری کار ایران

کویت اعلام کرد؛

طرح پشتیبان کشورهای عربی درصورت بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۲۶

وزیر نفت کویت مدعی شد: در صورت بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس طرح پشتیبانی برای اجرای فوری دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بخیت الرشیدی» وزیر نفت و انرژی کویت در یک کنفرانس خبری به احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران واکنش نشان داد. 

وزیر انرژی کویت گفت: «کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه پشتیبانی برای اجرا در صورت وجود شرایط اضطراری آماده کرده‌اند.»

وی همچنین در گفت‌وگو با رویترز، مدعی شد: «هدف کویت از افزایش تولید نفت، جبران خسارت‌های نفتی ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه تهران است.»

الرشیدی گفت: «آنچه برای کویت اهمیت دارد، ثبات بازار نفت خام است.»

وی گفت که کشورش ظرفیت عرضه نفت مورد نیاز بازار را دارد. ظرفیت تولید کویت، عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در حال حاضر ۳/۱ میلیون بشکه نفت خام در روز است، در حالی که تولید واقعی ۲.۸ میلیون بشکه در روز است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی چندی پیش گفته بود در صورت ادامه تهدیدهای آمریکا مبنی بر جلوگیری از صادرات نفت ایران، تهران اجازه  توزیع نفت را به دیگر کشورهای منطقه نخواهد داد. 

مقام‌های ایران از وجود تنگه‌های مختلف در سراسر جهان در صورت تحریم فروش نفت ایران خبر داده‌اند که ایران قادر است از طریق آنها در جریان توزیع نفت جهانی خلل ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز