خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه:

روسیه و اسرائیل به توافقی برای عقب‌نشینی ایران از بلندی‌های جولان رسیدند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۶۲

نماینده روسیه در امور سوریه گفت: با توجه به نگرانی‌های اسرائیل موفق شدیم به توافقی برای عقب‌نشینی نیروهای ایرانی تا ۸۵ کیلومتری مرزهای اسرائیل دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، نماینده روسیه در امور سوریه به «اسپوتنیک» گفته روسیه و اسرائیل به توافقی برای عقب‌نشینی نیروهای ایرانی تا ۸۵ کیلومتری مرزهای مشترک اسرائیل و سوریه دست پیدا کرده‌اند. 

«الکساندر لاورنتیف» نماینده روسیه در امور سوریه گفته: با توجه به نگرانی‌های اسرائیل ما موفق شدیم که به توافقی برای عقب‌نشینی واحدهای ایرانی تا ۸۵ کیلومتری مرزهای اسرائیل دست پیدا کنیم.

وی مدعی شد که مسکو به نگرانی‌های اسرائیل در مورد حضور ایران و نیروهای مورد حمایت این کشور در بلندی‌های جولان اهمیت می‌دهد.

به گزارش «وای نت نیوز» اسرائیل، رژیم صهیونیستی پیشنهاد روسیه در مورد حفظ نیروهای ایران تا ۱۰۰ کیلومتری مرزهای مشترک اسرائیل و سوریه را رد کرده بود. 

یک مقام رژیم صهیونیستی که نامش برده نشده گفت که «نتانیاهو» به «لاوروف» گفته بود"ما به ایرانی‌ها اجازه استقرار حتی تا ۱۰۰ کیلومتری مرزهایمان را هم نمی‌دهیم. روس‌ها درمورد منطقه حائل ۱۰۰ کیلومتری حرف می‌زنند و به آن متعهدند اما ما گفتیم که آنها دارای سلاح‌های دوربردی هستند که از این منطقه هم فراتر خواهد رفت و همه نیروهای ایرانی باید سوریه را ترک کنند."

یک مقام اسرائیلی دیگر دیدار دو ساعته نتانیاهو و هیات روسی به نمایندگی «لاوروف» که در ۲۳ جولای برای بحث درباره پیشروی‌های اسد در جنوب غرب سوریه و مساله امنیت مرزهای اسرائیل برگزار شده بود را دیداری بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: «در این دیدار درباره جزییات حضور ایرانی‌ها و فعالیت‌هایشان در سوریه مذاکره کردیم در حالی که نقشه‌ها و جزییات اطلاعات سیاست‌هایمان در مورد خروج ایران از سوریه را به اشتراک گذاشتیم.»

این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل باید آزادی عملیات را برای وزارت جنگ حفظ کند و جزییات نحوه خروج ایران از سوریه باید به این شکل باشد؛ در وهله نخست همه موشک‌های دوربرد باید از سوریه خارج شوند. مراحل ساخت سلاح در سوریه باید متوقف شود. سلاح‌های استراتژیک دیگر نظیر سامانه‌های دفاع هوایی باید از بین برود. مرزهایی که محل قاچاق سلاح است باید بسته شود این شامل مرز سوریه و لبنان و مرز مشترک عراق و سوریه است.

«وای نت نیوز» در ادامه این گزارش نوشت: روس‌ها پس از شنیدن این جزییات، نقشه اسرائیل را غیرواقع‌بینانه خوانده و گفته‌اند اینکه از ایران بخواهیم به طور کامل از سوریه عقب‌نشینی کند، غیرواقع‌بینانه است. با این حال مسکو گفته که می‌خواهد جدایی نیروها در مرزها را حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز