خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق معین ایران و اسلواکی:

بخش خصوصی چشم انداز روشنی در حوزه سیاست های خارجی نمی بیند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۲۵

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی گفت: نگاه ویژه سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش به دیپلماسی اقتصادی، باعث خرسندی و رضایت فعالان اقتصادی بخش خصوصی شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی یاسوج، جبار کیانی پور کارگروه بررسی مسائل مرتبط با تجارت ایران و کشورهای اتریش و اسلواکی با اشاره به مشکلات سد راه ایرانیان برای افتتاح حساب بانکی در کشور اسلواکی، افزود: در راستای حل مشکلاتی که برای فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور بوجود آمده است، مقرر شد کمیسیون مشترکی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شود.

وی گفت: اگر این کمیسیون در سطح کمیته مشترک و با حضور وزرای دو طرف تشکیل شود مسائل و مشکلات فی مابین بهتر قابل حل خواهند بود که درخواست داریم هرچه سریعتر این کمیسیون مشترک تشکیل شود.

رئیس اتاق یاسوج افزود: ما برای اینکه بتوانیم حوزه فعالیت و ارتباطات میان فعالان اقتصادی دو کشور را گسترده‌تر کنیم نیازمند این هستیم که اتاقهای مشترک یا اتاق‌های معین در کشورهای ایران و اسلواکی ایجاد دفاتر کنند تا دو طرف بتوانند از ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر استفاده کنند.

کیانی پور گفت: برای گسترده تر کردن مذاکرات و مراودات در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط، نیاز است که ارتباطات از طریق کمیته ها، اتاق های مشترک و اتاق های معین استانها افزایش یابد و امید است که این مراکز از طریق اتاق ایران و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران حمایت شوند.

وی افزود: سفارت اسلواکی در ایران با توجه به رایزنی کمیته مشترک بازرگانی ایران– اسلواکی  قول داده است که جهت اعطای روادید به فعالین اقتصادی ایرانی درصورت تایید این کمیته همکاریهای لازم را داشته باشند.

 رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی گفت:ما مصمم هستیم که ارتباطات تجاری و اقتصادی خود را با کشور اسلواکی گسترش دهیم و لازمه این امر این است که کارکنان در سفارت جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

نائب رئیس اتاق معین ایران و اسلواکی نیز در این نشست اظهارداشت: ما فعالان بخش خصوصی چشم انداز روشنی را در حوزه سیاست‌های خارجی در مقابل خود نمی بینیم و به همین دلیل نمی‌توانیم برنامه‌های خود را با توجه به برنامهریزی های مدون و مشخص سیاستهای اقتصادی و سیاست خارجی تدوین کنیم.

چنگیز هاشمی که نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج را هم برعهده دارد، خاطرنشان کرد: بدون داشتن برنامه های مشخص نباید انتظار داشت که فعالین بخش خصوصی و تولید کنندگان این پیچ خطرناک را بدون هزینه رد کنند.

به گزارش ایلنا،در اولین همایش مشترک سفراء و روساء نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران با فعالین اقتصادی بخش خصوصی کشور که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، سفرا و فعالان بخش خصوصی در قالب ۵۱ کارگروه به بررسی مسائل مرتبط با تجارت با ۵۱ کشور هدف پرداختند.

کارگروه بررسی مسائل مرتبط با تجارت ایران و کشورهای اتریش و اسلواکی با حضور عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و آکرودیته اسلواکی، جبار کیانی پور رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی و پدرام سلطانی رئیس اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار شد.

در این نشست چنگیز هاشمی نائب رئیس اتاق یاسوج، نمایندگان سندیکای شرکت‌های تاسیساتی ایران، اتحادیه صادرکنندگان  خدمات مهندسی مشاوران، اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران، انجمن صنعت موتورسیکلت و انجمن صنایع و معادن گچ ایران هم حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز