خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل درباره «همه‌گیری بی‌بازگشت وبا» در یمن هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۱۵

سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به ایستگاه‌های آب شرب و مراکز درمانی در یمن، درباره «همه‌گیری بی‌بازگشت وبا» در این کشور جنگ‌زده هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «لیز گرندی» هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در یمن، روز گذشته  در بیانیه‌ای هشدار داده‌ که حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به بندر الحدیده، غیرنظامیان را در معرض «خطر شدید» قرار داده‌ است.

گرندی در مورد «همه‌گیری بی‌بازگشت بیماری وبا» در صورت ادامه حملات هوایی نیز هشدار داده‌ است.

وی گفت: «برای هفته‌ها، هرچه ممکن بود انجام دادیم تا به صدها هزار نفری که ساکن الحدیده و اطراف آن هستند، کمک کنیم ولی این حملات هوایی، غیرنظامیان را در معرض خطر شدیدی قرار داده‌ است».

مقام‌های سازمان ملل متحد در تلاش بودند تا مانع درگیری‌ها و تنش‌های شدید در الحدیده شوند. این بندر استراتژیک در تصرف جنبش «انصارالله» است و ائتلاف به رهبری عربستان و نیروهای مورد حمایت آن نیز در تلاش برای اشغال آن هستند.

دولت یمن و ائتلاف متجاوز سعودی، جنبش انصارالله را متهم کرده‌اند که تسلیحات قاچاق خود را از طریق این بندر دریافت می‌کنند.

بندر الحدیده در انتقال کالا به یمن نقش کلیدی دارد. طبق گزارش‌ها، ۹۰ درصد مواد غذایی یمن، وارد می‌شود، که ۷۰ درصد آن از طریق بندر حدیده صورت می‌گیرد. این بندر نقش کلیدی در کمک‌رسانی به یمن ایفا می‌کند.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله اخیرا گفته‌ است در صورتی‌که ائتلاف به رهبری عربستان حملات خود به بندر الحدیده را متوقف کند، این جنبش «مخالفتی با نظارت سازمان ملل بر این بندر نخواهد داشت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز