خبرگزاری کار ایران

انصاریفرد در آستانه هم‌تیمی شدن با دشمن کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۵۵

کریم انصاری فرد سفید و سیاه می‌پوشد. این مهم‌ترین خبر نقل و انتقالات فوتبال ایران، بعد از حضور علیرضا جهانبخش در لیگ برتر و باشگاه برایتون است.

به گزارش ایلنا، انصاری فرد که از مدت‌ها قبل مورد توجه مدیران باشگاه بشیکتاش بود، حالا یک قدم با پوشیدن پیراهن این تیم پرافتخار فاصله دارد. سایت کنترا یونان نوشت: «باشگاه بشیکتاش با کریم انصاری ‌فرد، مهاجم ایرانی المپیاکوس به توافق رسیده و انتظار می‌رود مهاجم تیم ملی ایران با باشگاه جدیدش قرارداد رسمی امضا کند.»

مهاجم 28 ساله تیم ملی فوتبال ایران پس از حضور در سایپا، پرسپولیس و تراکتورسازی، سال 2014 راهی اوساسونا شد و پس از یک فصل حضور در این تیم اسپانیایی به پانیونیوس پیوست. انصاری‌ فرد با درخششی که در این تیم یونانی داشت، نظر المپیاکوس، پرافتخارترین تیم یونان را به خود جلب کرد و با قراردادی 5/3 ساله پیراهن سرخ و سفید این باشگاه را پوشید. کریم انصاری ‌فرد در دو فصل اخیر 46 بار برای المپیاکوس بازی کرد و 22 گل به ثمر رساند. او با همین کارنامه موفق و همچنین کسب عنوان دوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ یونان، فرصت ویژه‌ای در اختیار المپیاکوس قرار داده تا با انتقالی مهم درآمد چند میلیون یورویی به جیب بزند.

بشیکتاش فصل قبل 71 امتیاز به دست آورد و در رده چهارم سوپرلیگ ترکیه قرار گرفت. مربیگری این باشگاه از اول جولای 2015 بر عهده سنول گونش است. مربی پرافتخاری که بارها بحث حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران و باشگاه‌هایی نظیر استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی شنیده شده اما هیچ گاه شکل رسمی به خود نگرفته.

گونش در بشیکتاش مهاجمانی نامدار در اختیار دارد. از آلوارو نگردو اسپانیایی که فصل قبل در 31 بازی 7 گل به ثمر رساند تا واگنر لاو برزیلی و 34 ساله که موفق شد سه گل وارد دروازه حریفان کند. در ترکیب بشیکتاش بازیکنان مهم دیگری نیز حضور دارند. بازیکنانی نظیر آدریانو با سابقه بازی برای بارسلونا، په په با کارنامه بازی در رئال مادرید و البته گری مدل که اهل شیلی است، رایان بابل هلندی و ویدای کروات.

نکته جالب در صورت انتقال انصاری فرد به بشیکتاش، هم‌تیمی شدن او با ریکاردو کوارشما است. بال راست تیم ملی پرتغال که مقابل ایران در جام جهانی گل زیبایی به ثمر رساند. کریم انصاری فرد هم در همان بازی گل تساوی را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه روی پاتریسیو کرد. یعنی گلزن‌های آن بازی، در ترکیه و باشگاه بشیکتاش همبازی خواهند شد.

بشیکتاش 15 بار قهرمان لیگ ترکیه شده و دو بار هم به نیمه نهایی لیگ اروپا رسیده. غالب ترکیب این تیم را بازیکنان بالای 30 سال تشکیل می‌دهند. نگردو 32 ساله است، آدریانو 33 سال دارد، کوارشما 34 ساله است و رایان بابل هم با 31 سال به‌عنوان یک هافبک-مهاجم در ترکیب این تیم حضور دارد. یکی از دلایل انتخاب انصاری فرد، کاهش میانگین سن خط حمله نیز هست. خط حمله‌ای که فصل قبل-به خصوص نیم فصل دوم- بیشتر با زوج نگردو و لاو تشکیل می‌شد و طراوت ویژه‌ای نداشت. کریم انصاری فرد در صورت انتقال به بشیکتاش که یکی از اضلاع مثلث باشگاه‌های مشهور ترکیه است می‌تواند یک رقیب جدی برای نگردو و لاو باشد. بازیکنانی که افت آنها و دوری‌شان از آمادگی، از دلایل جذب مهاجم تیم ملی ایران است. کریم یک قدم با این انتقال فاصله دارد، انتقالی که یوروهای بسیاری به خزانه المپیاکوس می‌ریزد و البته یک چالش جدید برای انصاری فرد می‌سازد. چالشی چون بازی در سوپرلیگ ترکیه، هر چند انتظار ما، این فصل و از کریم باشگاهی بهتر از بشیکتاش بود. شاید منتظر بودیم کریم را در بوندس لیگا ببینیم اما به نظر می‌رسد حضور در بشیکتاش نیز جذاب‌تر از المپیاکوس باشد. این تیم یکی از سه غول شهر استانبول است که هواداران بسیار متعصبی دارد و اگر کریم بتواند عملکرد فصل گذشته در یونان را در سوپرلیگ ترکیه تکرار کند نزد هواداران بشیکتاش محبوبیت بسیاری به دست خواهد آورد.

از سوی دیگر کریم که متولد اردبیل است و آذری حرف می‌زند در ترکیه شرایط راحت‌تری خواهد داشت و چند قدم جلو می‌افتد. او که با زبان انگلیسی هم آشنایی پیدا کرده در کشوری که زبانش نزدیک به زبان مادری او است سریع‌تر رشد خواهد کرد و زودتر مراحل پیشرفت را طی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز