خبرگزاری کار ایران

دایره‌المعارفی برای نویسنده‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۶۲

کتاب «جهان نویسندگان» با زیر عنوان مجموعه مقالات درباره نویسندگان جهان با تالیف آرش نقیبیان توسط انتشارات فرهنگ آرش منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.

آرش نقیبیان (ناشر و مولف) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین اثر منتشر شده در انتشارات فرهنگ آرش گفت: کتاب «جهان نویسندگان» با زیر عنوان مجموعه مقالات درباره نویسندگان جهان همین دیروز منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است. این کتاب حاصل چند سال کار من روی نویسندگان آوانگارد دنیا بوده که در قالب ۷۳ مقاله درباره ۷۳ نویسنده بزرگ ادبیات جهان که خیلی‌هایشان هم در ایران شناخت شده نیستند و آثاری از آن‌ها در کشور ترجمه نشده است، تدوین و گردآوری شده.

این نویسنده افزود: در بین نویسندگانی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده نویسندگان اروپایی، آفریقایی و آسیایی و ... جای دارند و این اثر به نوعی یک دایره‌المعارف ادبی محسوب می‌شود. معرفی‌ها هم سعی شده تا موجز و مختصر باشد که حوصله خواننده سر نرود. امیدوارم کتاب دریچه‌ای باشد برای نویسنده‌شناسی در ایران که با توجه به سال‌ها تجربه‌ام در حرفه کتابفروشی این فقر را احساس می‌کردم که اکثر مردم و همان مخاطبان ادبیات هم نویسندگان را نمی‌شناسند.

او در توضیح بیشتر درباره این کتاب گفت: سعی کردم در کتاب هم به بوطیقای آثار این نویسندگان اشاره کنم و هم اینکه زندگی‌نامه‌ و بیگرافی کاری از آن‌ها را برای مخاطب بیاورم تا اگر کتاب‌هایی منتشر نشده در ایران دارند به خواننده معرفی شود. در این کتاب نویسندگان بسیار مهمی ازجمله کلودیو مگریس ایتالیایی، باربارا کاسن فرانسوی، نیکلا بوویه سوییسی، ماکس  ژاکوب فرانسوی برای اولین بار به زبان فارسی معرفی شدند. اصولا آوانگارد بودن و تاثیرگذاری این نویسندگان وجه مشترک آن‌ها برای گردآوری در این اثر بوده است. دو تا از نویسندگان معرفی شده در کتاب از نویسندگان قرن نوزدهمی هستند ولی غالب نویسندگان نویسنده قرن بیستمی هستند که تعدادی از آن‌ها ازجمله نویسندگان مهمی هستند که هنوز در قید حیات به سر می‌برند. برای نوشتن این مقاله‌ها از منابع دست اول فرانسوی و انگلیسی استفاده کردم و نهایت دقت را به‌کار بردم تا اصالت مقاله‌ها، تلفظ صحیح اسامی نویسندگان و مکان‌ها و تاریخ تولد و مرگ نویسندگان درست و دقیق و بدون کوچکترین سهو و خطایی باشد.

نقیبیان در پایان با اشاره وضعیت نامناسب بازار کاغذ و نشر کتاب تاکید کرد: اوضاع برای چاپ کتاب خراب است منتها ارشاد قانونی دارد که من ناشر باید ۴ تا ۵ کتاب را منتشر کنم تا فعال شناخته شوم و پروانه‌ام باطل نشود. در نتیجه کتاب منتشر می‌کنیم ولی تیراژ را کاهش داده‌ایم و عناوین مختلف را در ۵۰۰ نسخه و حتی ۳۰۰ نسخه منتشر می‌شوند و همین تعداد کم هم فروش ندارند. البته در مورد این کتاب مشخص علاقه زیادی به ارائه یک دایره‌المعارف داشتم و واقعا پیش از آنکه به سود مادی فکر کنم به عرضه آن فکر کردم شاید خدمت کوچکی باشد.

کتاب «جهان نویسندگان» با تالیف وگردآوری آرش نقیبیان در ۱۷۶ صفحه و به قیمت ۲۰۰۰۰‌تومان توسط انتشارات فرهنگ‌ آرش منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز