خبرگزاری کار ایران

کردهای سوریه:

با دمشق برای پایان دادن به خشونت و جنگ توافق کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۵۰

«شورای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که در جریان مذاکرات فشرده با دولت سوریه، در خصوص پایان دادن به خشونت و جنگ در کشور توافق کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «شورای دموکراتیک سوریه» که کردها آنها را رهبری می‌‌کنند، امروز- شنبه- اعلام کرد که با دولت سوریه در جریان مذاکرات بر سر «تشکیل کمیته‌هایی در سطوح مختلف جهت گسترش مذاکرات و نشست‌ها تا رسیدن به راهکاری برای پایان دادن به خشونت و جنگ» توافق کرده است.

شورای دموکراتیک سوریه که شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کرد تحت حمایت واشنگتن است، اعلام کرد که این کمیته‌ها «نقشه راهی برای تشکیل سوریه دموکرات تدوین خواهند کرد».

در این بیانیه، به تعداد کمیته‌ها یا موعد تشکیل آنها اشاره‌ای نشده، هم‌چنان‌که موعد مذاکرات بعدی اعلام نشده است.

این نخستین مذاکرات رسمی اعلام‌شده میان شورای دموکراتیک سوریه و دمشق برای بررسی آینده مناطق خودمختار در شمال سوریه محسوب می‌شود. 

طبق بیانیه مذکور، سفر هیات شورای دموکراتیک سوریه به دمشق از روز پنجشنبه و به دعوت رسمی دولت سوریه انجام شده است.

در همین راستا، منابع آگاه سوری به روزنامه «القدس العربی» اعلام کردند که «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که از هم‌پیمانان آمریکا در نبرد با داعش هستند- آمادگی خود برای خروج از شهرها و شهرک‌های تحت کنترل خود از جمله در «الحسکه» و «الرقه» و تحویل آنها به ارتش سوریه را به اطلاع مقام‌های این کشور رسانده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز