خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

تفکیک نقش مدیریت سرمایه‌گذاری با مدیریت تعلیم و تربیت در ایجاد مدارس غیر انتفاعی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۲۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: نقش مدیریت سرمایه گذاری به عنوان یک اقدام کارآفرینانه با مدیریت تعلیم و تربیت در ایجاد مدارس غیردولتی باید از یکدیگر تفکیک شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بیان کرد: از مهمترین سیاست‌های دولت برای جلب مشارکت های مردمی حضور در راه اندازی مدارس غیر دولتی بهره‌مندی از سرمایه‌گذاران بود تا در کنار سرمایه‌های حوزه تعلیم و تربیت ضمن برداشتن بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی عمل شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز به رغم همه تلاش‌های خوبی که در توسعه مدارس دولتی شاهد هستیم به دلیل عدم هدایت صحیح سرمایه‌گذاری‌ها و اتصال حلقه های مهم سرمایه‌گذار بخش سخت افزاری با حوزه آموزشی و نرم افزار شاهد عدم کارایی های لازم در بسیاری از این نوع از مدارس هستیم.

وی ادامه داد: این مشکل در شهرستان‌های کوچک بیشتر دیده می شود زیرا بسیاری از مدارس غیردولتی نه‌تنها از کیفیت های آموزشی لازم برخوردار نیستند بلکه از نظر فضای آموزشی نیز در ساختمان های ایجاد شده اند که کیفیت و استاندارد های لازم را از نظر ارتقای سطح کیفی ندارند.

به گفته فرماندار آستارا؛ گاهی مشاهده شده است افراد پس از سالها تلاش و تجربه در کسوت معلمی و بازنشسته شدن در این شغل در پی راه اندازی مدارس غیردولتی هستند که به دلیل نداشتن سرمایه لازم و عدم آشنایی با شرایط و فضای کسب و کار در این حیطه حتی با فروش املاک و خانه خود سعی در راه اندازی این نوع مدارس دارند که در نهایت با مشکلات روبرو می‌شوند و درآمدهای آنان جوابگوی هزینه‌ها نیست و مدارس هم کیفیت لازم آموزشی و پاسخگویی را ندارند.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش باید تلاش کند تا در ساماندهی متقاضیان و برقراری حلقه های ارتباطی بین سرمایه های آموزشی و تعلیم و تربیت با سرمایه‌گذاران ساخت و ساز فضاهای آموزشی موجود برطرف شود.

فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود فضای رقابتی در بین مدارس غیردولتی برای جذب دانش آموزش افزود: آنچه که در این زمینه مهم است مدیریت برنامه ریزی در ایجاد امکانات با کیفیت و خدمات مناسب در راستای آموزش می باشد که موجب جذب مخاطبین می‌شود.

وی همچنین با تاکید به ایجاد فضای مناسب برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه مردمی و دولتی در آستارا افزود: پذیرش دانش آموزان در این مدارس باید با معیار استعداد، علاقه مندی و توانایی‌های علمی برای همه یکسان باشد و هیچ توجیهی برای سفارشی پذیری و امتیازات ویژه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: هیچ کس حق ندارد در خصوص سرمایه‌های انسانی جامعه و پرورش استعدادها سلیقه‌ای برخورد کند زیرا این استعدادها حق الناس هستند و هرگونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند موجب آسیب‌پذیری در تولید سرمایه‌هاو منابع انسانی در آینده شود .

وی از رئیس آموزش و پرورش خواست تا دقت های لازم در زمینه ثبت نام از دانش آموزان انجام و از هرگونه تضییع حقوق دانش آموزان جلوگیری شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش آستارا همچنین خواستار مزین سازی  محیط های آموزشی در کنار برنامه ریزی برای آموزش های مهارتی در بین دانش آموزان با هدف ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی آنان و هدایت صحیح برای  روی آوردن به سمت رشته های تحصیلی مورد نیاز جامعه شد.

رنجکش گفت: ما باید از هم اکنون در فضاهای آموزشی دانش‌آموزان را با بازار کار و اشتغال آینده آشنا کنیم و از هرگونه اعمال سلیقه بر اساس خواسته‌های خانواده یا اولیا مدرسه در زمینه تحصیل در رشته ای غیر از علاقمندی و استعداد دانش آموزان بپرهیزیم زیرا نمونه این مداخلات آن اتفاق خواهد افتاد که امروز شاهد فارغ التحصیلان بسیاری در جامعه هستیم که رشته های تحصیلی آنها با بازار کار همراه نیست.

وی گفت: امروز بازار کار بیشتر به سمت رشته های فنی و حرفه ای است که باید تلاش کنیم بر اساس نیاز جامعه و علاقمندی به دانش آموزان مهارت های لازم را یاد بدهیم.

وی همچنین خواستار نظارت جدی در زمینه عدم دریافت هزینه های ثبت نام در مدارس دولتی و غیر دولتی و توجه به قیمت‌های مصوب برای کاهش فشار مالی به اولیاء دانش آموزان شد‌

در این جلسه سجاد موسوی رئیس آموزش و پرورش آستارا هم در ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان و اقدامات انجام گرفته در تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنان و همچنین برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی آینده شد.

وی گفت : امسال بیش از ۱۷ هزار نفر دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را در مهرماه ۹۷ آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز