خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی مخملکوه و خرم آباد در نیمه دوم سال

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۷۱

رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد از آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی مخملکوه و سد زیبا محمد خرم آباد در نیمه دوم سال ۹۷ خبر داد

رضا میرزایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد اظهار داشت: سدهای مخمل کوه و زیبا محمد خرم آباد از پروژه‌های بودند که در سال‌های گذشته از اولویت وزارت نیرو خارج شده و ردیف اعتباری آنها حذف شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر شرکت آب منطقه‌ای لرستان، دکتر خادمی، استاندار پرتلاش و نمایندگان مردم شریف شهرستان‌های خرم آباد و چگنی جناب آقایان بیرانوندی و ملکشاهی راد این دو سد ردیف اعتباری گرفته و از حالت فریز خارج شدند.

وی بیان کرد: اعتبار مصوب سد مخملکوه ۹ میلیارد تومان و تخصیص آن معادل ۴ میلیارد تومان و اعتبار ابلاغی سد زیبا محمد ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و تخصیص آن یک میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان اظهار داشت: اسناد مناقصه سد های مخمل کوه و زیبا محمد توسط مهندسین مشاور در حال تهیه است که پس از تهیه و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات اجرایی این دو سد مهم در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای سد مخملکوه تامین ۵۵ میلیون مترمکعب آب شرب بلند مدت و پایدار و پنج میلیون متر مکعب آب صنعت شهر خرم آباد و هدف از اجرای سد زیبا محمد تامین آب شرب روستاهای منطقه و تامین آب کشاورزی حدود ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی آنهاست.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز