خبرگزاری کار ایران

انتخاب‌های عجیب در مراسم برترین‌های لیگ هفدهم

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۵۶

نفرات منتخب برترین‌های لیگ هفدهم مثل هرسال حرف و حدیث‌هایی داشت و نکات عجیبی در آن وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل هفدهم روز گذشته برگزار شد و نفرات برگزیده در هر بخش جوایز خود را دریافت کردند. در این میان بعضی از انتخاب‌ها عجیب و برخلاف چیزی که پیش‌بینی‌ می‌شد صورت گرفت و البته جای خیلی‌ها در این مراسم خالی بود. در این متن به چند نکته عجیب در اهدای جوایز پرداخته‌ایم:

 

5 بازیکنی که حضور نداشتند

از بین 11 جایزه اصلی مربوط به لیگ برتر، 5 نفر از برنده‌ها در مراسم حضور نداشتند و سایر نفرات به نمایندگی از آنها جایزه را دریافت کردند. وحید امیری، علی قلیزاده امید ابراهیمی به دلیل ترانسفر شدن و عدم حضور در ایران نمی‌توانستند به مراسم بیایند که طبیعی است. در این میان غیبت سرور جپاروف و خصوصاً مهدی شیری که در ایران حضور دارند عجیب به نظر می‌رسید و نشان از عدم هماهنگی‌های لازم داشت.

 

تقسیم جایزه بین سرخابی‌ها

از 11 آیتم مربوط به لیگ برتر یک آیتم که مربوط به داوری بود و خارج از چهارچوب تیم‌ها و 10 آیتم دیگر به جز پدیده و بازیکن اخلاق، سایر جوایز به سرخابی‌ها رسید. پرسپولیس بهترین باشگاه، بهترین مربی، بهترین گلر، بهترین مدافع، بهترین مهاجم و بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد و از استقلال هم بهترین هافبک و بهترین پاسور انتخاب شدند. مهدی شیری هم که به عنوان بازیکن پیکان جایزه اخلاق را برنده شد به دلیل عملکردش در زمان حضور در پیکان بود ولی او هم در حال حاضر بازیکن پرسپولیس است.

 

نایب قهرمانِ لیگ دعوت نشد

ذوب آهن فصل گذشته نتایج درخشانی کسب کرد و به عنوان نایب قهرمانی لیگ، قهرمانی در نیم فصل دوم و صعود به جمع 8 تیم پایانی غرب آسیا به واقع یکی از بهترین تیم‌های فصل گذشته بود که در کمال تعجب نه بازیکنی در جمع برترین‌ها داشت و نه حتی گزینه‌ای در میان کاندیداها تا هیچ نماینده‌ای از سوی این باشگاه دعوت نشود. رشید مظاهری، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی، امیر قلعه‌نویی و سعید آذری نفراتی بودند که شایستگی قرار گرفتن در جمع برترین‌ها یا حداقل میان کاندیداها را داشتند.

 

بی‌توجهی به تیم‌های شهرستانی

6 جایزه به پرسپولیس، دو جایزه به استقلال، یک جایزه به سایپا و یک جایزه به پیکان رسید تا تمام 10 آیتم مربوط به تیم‌های لیگ برتری به تیم‌های تهرانی رسید و تیم‌های شهرستانی لیگ برتر هیچ نماینده‌ای در این مراسم نداشتند. نکته جالب اینجاست که هیات فوتبال تهران هم هیات فوتبال برتر انتخاب شد تا تهرانی‌ها جوایز را به طور کامل به خود اختصاص دهند.

 

بهترین پاسور با 2 پاس گل

برخلاف فصل‌های گذشته و برخلاف اصول انتخاب بهترین پاسور لیگ و البته برخلاف انتظارها، عنوان پاسور برتر لیگ به محسن مسلمان که با وجود هفته‌های زیاد بیرون نشستن با اختلاف و با 10 پاس گل در صدر جدول لیگ قرار گرفته نرسید و این عنوان به سرور جپاروفی اختصاص یافت که تنها 2 پاس گل در طول لیگ برتر داده بود و مشخص نیست بر چه اساس و مبنایی این انتخاب صورت گرفت.

 

بهترین بازیکنی که بین بهترین‌ها نبود

عنوان بهترین بازیکن به رسم هرساله به نفر برتر از میان انتخاب شده‌های بهترین گلر، بهترین دفاع، بهترین هافبک و بهترین مهاجم برگزیده می‌شود ولی این عنوان در کمال تعجب به هیچکدام از این نفرات نرسید و وحید امیری انتخاب شد.

 

حذف عنوان باشگاه اخلاق‌مدار

هرسال جایزه‌ای هم تحت عنوان باشگاه اخلاق‌مدار به تیمی که کمترین کارت زرد و قرمز را دریافت کرده می‌رسید و در مراسم شب گذشته این عنوان به طور کلی حذف شده بود. این جایزه‌ای بود که باید به پرسپولیس داده می‌شد ولی به دلایل نامعلومی حذف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز