خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

خروج کلاه‌سفیدها از سوریه، ماهیت اصلی آنها را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۰۶

وزارت خارجه روسیه از کمک کشورهای خارجی برای فرار کلاه‌سفید‌ها به اردن انتقاد کرد و آن را نشانی از ماهیت حقیقی این گروه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی که روز گذشته -دوشنبه- منتشر شد، اعلام کرد که فرار اعضای گروه موسوم به «کلاه‌سفیدها» از سوریه با کمک کشورها خارجی به‌خوبی نشان می‌دهد که این گروه از چه کسانی دستور می‌گیرد و به خرج چه کسانی اداره می‌شوند. 

«امانوئل ناهشون»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، یکشنبه گفت که اسرائیل اعضای گروه کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان را به درخواست آمریکا و کانادا و چندین کشور غربی، از سوریه خارج کرده است. 

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، حدود ۸۰۰ نفر از بخش‌های جنوبی سوریه در این عملیات به اردن منتقل شده‌اند. این در حالی است که ارتش سوریه در آن منطقه به عملیات ضدتروریستی مشغول بود. 

مقام‌های دولت سوریه معتقدند که گروه کلاه‌سفیدها با تروریست‌های جبهه‌النصره مرتبط هستند و در جهت حفظ منافع آنها کار می‌کنند. آمریکا در سال ۲۰۱۳، از این گروه حمایت کرد و تاکنون ۳۳ میلیون دلار به آن‌ها کمک کرده است.   

در بیانیه ورازت خارجه روسیه آمده است: «اطلاعات موجود نشان می‌دهد که کشورهای غربی گروه بزرگی از این افراد را از طریق اسرائیل به اردن منتقل کرده‌اند. در این میان، به‌خوبی مشخص است که کلاه‌سفیدها در نفرت‌انگیزترین اعمال در سوریه مشارکت داشته‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «جالب است که اعضای این گروه ترجیح دادند با کمک قدرت‌های خارجی به اردن فرار کنند تا آن‌که از دورویی و ماهیت‌شان در برابر چشم جهانیان پرده بردارند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز