خبرگزاری کار ایران

نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی:

ترامپ و ترودو خواستند کلاه‌سفیدها را از سوریه خارج کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۳۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر کانادا از وی درخواست کردند که اعضای سازمان موسوم به «کلاه‌سفیدها» را از سوریه خارج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، روز گذشته در یک فایل صوتی جزئیات فراری‌دادن عناصر گروه موسوم به کلاه‌سفیدها از سوریه را برملا کرد.

نتانیاهو اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و نیز «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و دیگران با وی تماس تلفنی برقرار کرده و خواستند که به خارج کردن صدها نفر از اعضای کلاه‌سفیدها از سوریه کمک کند.

نتانیاهو مدعی شد: «آنها اشخاصی هستند که جان مردم را نجات دادند و الان خطر، زندگی‌شان را تهدید می‌کند. از این‌رو اجازه دادم از طریق اسرائیل (اراضی اشغالی) به کشورهای دیگر منتقل شوند».

منظور نتانیاهو از «در خطر بودن جان کلاه‌سفیدها» عقب‌نشینی شورشیان مسلح سوری از مناطق تحت اشغال خود و ورود ارتش سوریه به این مناطق است؛ چرا که این سازمان در مناطق تحت تسلط شورشیان فعالیت داشتند.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت که این رژیم به عملیات علیه به اصطلاح «حضور نظامی» ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته تایید کرد ۸۰۰ کلاه سفید سوری را از منطقه جنگی در جنوب سوریه خارج و به اردن منتفل کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، طرح خروج کلاه‌سفیدها در نشست اخیر ناتو مطرح شده بود. دلیل طرح این مساله پیشروی‌های چشمگیر‌ نیروهای دولت سوریه در قنیطره بوده است.

هم‌زمان، شبکه تلویزیونی «المیادین» به نقل از منابعی، تأکید کرد آنهایی که تحت لوای «کلاه‌سفیدها» از سوریه فراری داده شدند و تعدادشان بیش از سه هزار نفر بود، همگی از اعضای این سازمان نبوده و شامل افسران، نیروها و اعضای دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای عرب حوزه خلیج‌‌فارس نیز بودند.

طبق اعلام منابع مذکور، این ۸۰۰ نیروی اطلاعاتی در ادامه به آمریکا، کانادا و برخی پایتخت‌های اروپایی منتقل خواهند شد و عملیات فرار آنها با دستور آمریکا به اتاق «الموک» اردن انجام شد.

عناصر وابسته به کلاه سفیدها در قالب «سازمان دفاع مدنی» ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های تروریستی در سوریه داشتند و از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی و غربی حمایت می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز