خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

ماده ۲۱ لایحه حفاظت از خاک تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۹۴۳

یک نماینده مجلس در مخالفت با ماده 21 این لایحه گفت: ما قانون معادن را تغییر و شورای معادن را تشکیل دادیم و اختیارش را به استانداران سپردیم حال قانون مصوب باید مقدم بر قانون پیشین باشد. این یعنی عملا سازمان صنایع و معادن در لاستان ها مسئولیت را بر عهده دارند و درنتیجه ما خود قانون جدید را کنار گذاشته و بی اثر می کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی ملکی در مخالفت با ماده ۲۱ لایحه حفاظت از خاک که به موضوع فروش خاک هم اشاره کرده است، گفت: در ماده ۲۱ انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع شده استو مرتکب را به مجازات درجه ۵ محکوم می کند.

وی افزود: تشخیص ماده معدنی را هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است. ما قانون معادن را تغییر و شورای معادن را تشکیل دادیم و اختیارش را به استانداران سپردیم حال قانون مصوب باید مقدم بر قانون پیشین باشد. این یعنی عملا سازمان صنایع و معادن در لاستان ها مسئولیت را بر عهده دارند و درنتیجه ما خود قانون جدید را کنار گذاشته و بی اثر می کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم در پاسخ به مخالفت ولی ملکی گفت: بر اساس قانون احکام دائمی توسعه که صادرات خاک را ممنوع کرده است و شورای عالی معادن مجوز صادرات را صادر نمی کند و ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می شود.

لازم به ذکر است دولت و کمیسیون موافق ماده ۲۱ این لایحه هستند.

ماده ۲۱ لایحه حفاظت از خاک با ۱۷۰ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نفر نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز