خبرگزاری کار ایران

وکیل ماریا بوتینا:

بازداشت موکلم ارتباطی به تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۱۴

وکیل شهروند روس بازداشت‌شده در آمریکا می‌گوید که وی تصمیم نداشته از کشور خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، وکیل «ماریا بوتینا»، شهروند روس دستگیرشده در آمریکا، گفت که بازداشت او از سوی سرویس‌های امنیتی ایالات متحده ارتباطی با ادعای دست داشتن روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تحقیقات «رابرت مولر» دادستان بررسی این پرونده، ندارد.

 «روبرت نیل دریسکول» وکیل ماریا بوتینا، روز گذشته -جمعه- با اعلام این خبر گفت: «راجع به این قضیه با وکلای مولر صحبت کرده‌ام. آنان نه در این تحقیقات دست داشته‌اند و نه او را دستگیر کرده‌اند. آنها از این قضیه باخبرند، اما تنها تا همین اندازه. آن‌ها در این قضیه دست نداشته‌اند.»

دریسکول افزود، این‌که بوتینا پیش از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در هلسینیکی بازداشت شده، به هیچ‌وجه اتفاقی نیست. 

بوتینا در تاریخ ۱۵ جولای دستگیر شد و وزارت دادگستری آمریکا خبر این اتفاق را روز شانزدهم ماه جاری میلادی، هنگام دیدار پوتین و ترامپ، اعلام کرد. 

روبرت نیل دریسکول گفت: «گمان نمی‌کنم این قضیه اتفاقی باشد. از زمان‌بندی آن خبر ندارم، اما دلایلی که برای این کار به دادگاه داده‌اند هیچ منطقی نیست.»

وی ادامه داد: «دادستان این پرونده گفت که آن‌ها از ترس این‌که از کشور خارج شود او را ناگهان دستگیر کرده‌اند. اما دولت خوب می‌داند که او می‌خواست به ایالت داکوتای جنوبی سفر کند. من این خبر را انتهای ماه ژوئن به دولت اطلاع داده بودم. بوتینا قرار بود در آمریکا بماند. او هیچ بلیط هواپیمایی نخریده بود و تلاشی برای خروج از خود نشان نداده بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز