خبرگزاری کار ایران

بریتانیا از کودکان به‌عنوان ماموران مخفی استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۶۶۲

مجلس لردهای بریتانیا از استفاده از کودکان به‌عنوان عوامل نفوذی و اطلاعاتی در عملیات مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و خشن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک‌تایمز، واحدهای اطلاعاتی و پلیس بریتانیا از کودکان در عملیات مخفی استفاده می‌کند. از این کودکان برای افشا کردن تروریست‌ها، گروه‌های جنایت‌کار و تاجران مواد مخدر، در بحبوحه افزایش جهانی جنایت‌های خشونت‌آمیز، استفاده می‌شود. 

مجلس لردهای پارلمان بریتانیا هفته گذشته، پس از بررسی پیش‌نویس قوانین دولتی برای تمدید دوره‌ای که جوانان زیر ۱۸ سال مجاز به کار به عنوان «منبع اطلاعات هوشمند انسانی» هستند، از این خبر پرده برداشت. 

وزارت کشور بریتانیا پیشتر درخواست داده بود که مدت زمان دوره خدمت کودکان به‌عنوان منبع اطلاعاتی از یک ماه به چهار ماه افزایش یابد. 

این قانون پیشنهادی پس از افزایش میزان خشونت‌ها در ولز و انگلستان مطرح می‌شود و بنا به آمار منتشر شده از سوی سازمان آمار این کشور میزان جرم و جنایت نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. 

کمیته بررسی و قانون‌گذاری مجلس لردها در بیانیه‌ای که ۱۲ جولای منتشر شد، اعلام کرد: «ما نگرانیم که افزایش مدت زمان عمل کردن نوجوانان و کودکان به‌عنوان منبع اطلاعاتی، سلامت جسمی و روحی آنها را در معرض خطر قرار بدهد.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز