خبرگزاری کار ایران

درخواست صدر از گروه‌های سیاسی برای تعلیق گفت‌وگوها

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۳۰۱

رهبر جریان «صدر» از جریان‌های سیاسی عراق خواست تا زمان تحقق خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان معترض، گفت‌و‌گوها برای تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان جدید را متوقف سازند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و ائتلاف انتخاباتی «سائرون»، بعد از ظهر پنج‌شنبه تاکید کرد که جریان‌های سیاسی برنده انتخابات پارلمانی اخیر باید تا زمان برآورده شدن خواسته‌های مشروع معترضان تظاهرکننده در استان‌های واقع در مرکز و جنوب این کشور، گفت‌و‌گوهای میان خود برای تشکیل هم‌پیمانی جهت تشکیل دولت، را به حالت تعلیق دربیاورند.

صدر در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با هشتگ «انقلاب واقعی مردم»، از جریان‌های سیاسی درخواست کرد علاوه بر این، یک تیم کاری جدی به همراه دولت و با هماهنگی تظاهرکنندگان معترض نیز برای تحقق خواسته‌های آنها تشکیل دهند.

این در حالی است که جریان های سیاسی پیروز انتخابات پارلمانی اخیر عراق همچنان در حال دیدار و  گفت‌و‌گوهای فشرده با یکدیگر برای هم‌پیمانی و تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان جدید این کشور هستند تا بتوانند دولت ائتلافی آینده را تشکیل دهند.

همزمان با ادامه گفت‌و‌گوهای میان جریان های سیاسی در عراق نیز، استان‌های مرکز و جنوب این کشور شاهد برگزاری تظاهرات مردمی گسترده است جایی که تظاهرکنندگان معترض خواستار بهبود وضعیت خدمات عمومی و همچنین پایان مشکل بیکاری و ریشه‌کن کردن فساد مالی در نهادهای دولتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز