خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری مطرح کرد:

هیچ مشکلی بابت تامین آب زنجیره فولاد کردستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۲۳۰

وزیر صنعت وجود صنعت فولاد در هر منطقه‌ای را عامل توسعه ورونق اقتصاد وصنعت ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم کلنگ‌زنی واحد گندله‌سازی یک میلیون تنی شهرستان بیجار با بیان اینکه در دولت روحانی اقدامات بسیار وسیعی برای انجام اکتشافات معدنی صورت گرفته، گفت: از مجموعه ذخایر ۲۰۰ میلیون تنی سنگ آهن کشور ٨۰ میلیون تن آن در این دولت کشف شده است.

وی ایجاد زنجیره فولاد در کردستان را حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در زنجیره فولاد کردستان باید قدم‌های مهم و اساسی برای تولید محصول نهایی و ارزش افزوده و ایجاد شغل برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین به موضوع تامین آب برای زنجیره فولاد استان اشاره کرد و گفت: درباره تامین آب این طرح موافقت و نظر مساعد وزارت نیرو اخذ شده و بدون نظر آنها قطعا این طرح را در کردستان کلنگ زنی نمی‌کردم. استان کردستان درباره آب نسبت به اکثر استان‌های کشور دارای شرایط مطلوب است و می‌توان گفت این استان جزو مناطق غنی ایران است.

شریعتمداری با بیان اینکه ٨۰ درصد معادن سنگ آهن استان مربوط به شهرستان بیجار است، گفت: برای تامین و ایجاد و زنجیره‌های بعدی فولاد با توجه به غنای معادن مشکلی وجود ندارد و باید استمرار پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود گریزی نیز به موضوع کشف فساد توسط دولت زد وگفت: اگر در دولت فسادی شکل گرفته افتخار دولت آن است که خود فسادها را کشف و عاملان را به مراجع ذیربط معرفی کرده است.

شریعتمداری اضافه کرد: دولت باید برای کشف آن فسادها مورد تقدیر قرار بگیرد، چرا که بزرگترین افتخار دولت دور کردن فساد از خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز