خبرگزاری کار ایران

در جلسه‌ای مطرح شد؛

سازمان تأمین اجتماعی در ادوار گذشته از قوانین مصوب دفاع موثری انجام نداد/ارتباط با شرکای اجتماعی از مسائل بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۸۴

«محمدرضا جعفریان» گفت: تشکل‌های کارگری با همدلی و اتفاق نظر می‌توانند اهداف و خواسته‌های مشترک را پیگیری کنند و مسائل مربوط به تأمین اجتماعی نیز ازجمله حوزه‌های مورد توافق جامعه کارگری است.

به گزارش ایلنا، «محمدرضا جعفریان» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، اظهار داشت: ارتباط با شرکای اجتماعی از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی است و در همه امور این سازمان شرکای اجتماعی نقش اساسی دارند.

 جعفریان هم افزایی و انسجام تشکل‌های کارگری را برای تحقق خواسته‌ها و اهداف جامعه کارگری ضروری عنوان کرد و گفت: با اتحاد و هم صدایی تشکل های کارگری امکان تحقق اهداف مشترک آنان فراهم می شود.

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین حمایتی برای گروه‌های مختلف تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، گفت: اینگونه قوانین هزینه‌هایی را برای این سازمان ایجاد می‌کند و در نهایت جامعه کارگری از دریافت خدمات مناسب و عادلانه در حوزه تأمین اجتماعی باز می ماند.

جعفریان ادامه داد: جامعه کارگری بایستی نسبت به تصویب اینگونه قوانین حساسیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد سازوکار موثری برای هم افزایی تشکل‌های کارگری می تواند تحولی اساسی در سطح کشور ایجاد کند، اظهار داشت: تشکل‌های کارگری با انسجام بیشتر می‌توانند فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشند.

 جعفریان با تأکید بر اینکه ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با تشکل‌های کارگری در هیچ مقطعی به اندازه امروز عمیق و موثر نبوده است، اظهار داشت: در سفرهای استانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز با تشکل های استانی جلسات منظمی برگزار می شود.

«سید مجتبی موسوی»، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برقراری ارتباط با تشکل های کارگری از مسائل اساسی سازمان تأمین اجتماعی است و خواسته‌ها و انتظارات این تشکل‌ها از سوی اداره کل امور بیمه شدگان پیگیری می شود.

وی آموزش قوانین سازمان تأمین اجتماعی به اعضای تشکل‌های کارگری را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود:  کانون‌های کارگری و بازنشستگی باید با قوانین سازمان تامین اجتماعی آشنا شوند تا بتوانند منافع جامعه کارگری را در مسیر صحیح دنبال کنند.

«ابوالفضل فتح الهی»، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز گفت: بسیاری از قوانینی که درباره سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است منجر به ایجاد تبعیض در بین جامعه کارگران شده و سازمان تأمین اجتماعی نیز در زمان تصویب این قوانین در ادوار گذشته دفاع کارشناسانه موثری انجام نداده است.

وی افزود: افتخار می کنیم که مدیران سازمان تامین اجتماعی از جنس جامعه کارگری هستند و مسائل و مشکلات این قشر را درک می کنند و ما همیشه در کنار این سازمان هستیم.

«اکبر شوکت»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی و نماینده کارگران در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: فعالیت های جامعه کارگری باید متشکل و منسجم باشد و سازوکار مشخصی برای این کار ایجاد شود.

وی افزود: مسائل آموزشی تشکل های کارگری نیز باید برنامه ریزی جدی پیگیری شود که معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی می تواند در این زمینه به تشکل های کارگری کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز