خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره بازی جنجالی 29 تیر/ تمام دنیا آری، ایران هرگز؛ زین پس سوپرجام را جدی بگیرید

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۸۷

به امید روزی که سوپرجام را جدی بگیریم...

به گزارش ایلنا، سیزدهم فروردین ماه بود که سعید فتاحی در گفت و گویی اعلام کرد بازی سوپرجام در تاریخ 29 تیرماه برگزار خواهد شد. در آن برهه زمانی قهرمانی پرسپولیس قطعی نشده بود و استقلال هم باید در بازی فینال جام حذفی به مصاف خونه به خونه می رفت اما مشخص شده بود که بازی سوپرجام باید 109 روز دیگر به انجام برسد و این یکی از نکات مثبتی بود که در سازمان لیگ ورژن جدید مشاهده می کردیم.

لیگ و جام حذفی به اتمام رسیدند و با قهرمانی سرخابی ها معلوم شد که دربی بزرگ تهران را باید قبل از شروع لیگ داشته باشیم. بازهم اعتراضی نبود و هیچ کس حرفی نزد اما بعد از اینکه استقلال در آغاز اردوی پیش فصل خود تعلل کرد و از رقیب سنتی اش عقب افتاد به یک باره ساز ناساگاری را کوک کرد و اعلام کرد نمی تواند در بازی سوپرجام حاضر شود. هر روز یک مصاحبه و اینکه آنها زمان ندارند یا در اردو به سر می برند یا بازیکنانشان نیستند و ... 

البته که سازمان لیگ هم بیکار نبود و سعید فتاحی بر تصمیم خود اصرار کرد و اعلام نمود بازی در تاریخ اعلام شده برگزار می شود و اگر این اتفاق رخ ندهد و استقلال به میدان نیاید باید دو میلیارد تومان جریمه بدهد. در ضمن شکست 3-0 هم برایشان به دست خواهد آمد و پرسپولیس برای دومین فصل متوالی قهرمان سوپرجام می شود. 

همه چیز درباره بازی جنجالی 29 تیر/ تمام دنیا آری، ایران هرگز؛ زین پس سوپرجام را جدی بگیرید

24 ساعت قبل بود که در یک اقدام ناگهانی پرسپولیس هم از بازی سوپرجام کنار کشید تا عملا با انصراف خهر دو تیم برگزاری این مسابقه منتفی شود. تصمیمی که مشخص بود بر خلاف میل باطنی قرمزهاست چرا که آنها کاملا مهیای این مسابقه بودند و بهترین فرصت برای گرفتن انتقام از استقلال بابت باخت فصل قبل فراهم شده بود. سازمان لیگ هم از این قضیه مطلع بود و دقایقی قبل در خبری که روی سایت رسمی اش بارگزاری شده اعلام کرد قهرمان سوپرجام امسال پرسپولیس خواهد بود و آنها طبق قانون برنده بازی با استقلال خواهند بود؛ آن هم با نتیجه 3 بر صفر.

دو فصل قبل بود که پس از حدود 11 سال دوباره برگزاری سوپرجام ایران از سر گرفته شد. در اولین بازی بعد از این باگ بزرگ، ذوب آهن به مصاف استقلال خوزستان رفت و با نتیجه 4-2 به برتری رسید. فصل بعد هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3-0 از سد نفت گذشت و قهرمان شد و حالا دوباره در این فصل این اتفاق تکرار شد اما با سبک و سیاق مختلف. صباباتری هم دیگر قهرمان این مسابقات است که در سال 84 با 4 گل فولاد را از پیش رو برداشت.

همه چیز درباره بازی جنجالی 29 تیر/ تمام دنیا آری، ایران هرگز؛ زین پس سوپرجام را جدی بگیرید

مشخص نیست چه زمانی قرار است برگزاری بازی سوپرجام رسما وارد تقویم فوتبالمان شود و به آن احترام گذاشته شود. سالیان سال است که در اکثر نقاط جهان و در همه لیگ های معتبر اروپایی و همچنین لیگ هی همسایه این مسابقه به انجام می رسد و اتفاقا درآمدزایی خوبی هم از آن می شود اما اینجا همچنان با سنگ اندازی تیمها و بی توجهی شان روبرو می شویم. رفتار باشگاه استقلال هیوای این مساله است که آنها اصلا برگزاری این دیدار را جدی نگرفته بودند و همچنان هم نگرفته اند؛ که اگر این اتفاق رخ داده بود بازی با تیم دسته سومی کارلسروهه را به آن ترجیح نمی دادند.

به لیگ های معتبر اروپایی سفر می کنیم. 96 امین کامیونیتی شیلد روز یکشنبه 14 مرداد بین قهرمان لیگ و جام حذفی روز 14 مردادماه برگزار می شود. تیمهای پاریسن ژرمن و موناکو همان روز در شنژن چین رو در روی هم قرار می گیرند. پورتو و آوس هم به همراه پی اس وی و فاینورد برگزار کننده سوپرکاپ های پرتغال و هلند هستند. 32 امین سوپرکاپ فوتبال اسپانیا 21 مردادماه برگزار خواهد شد. در همان روز دی اف ال کاپ بین دو تیم فرانکفورت و بایرن به انجام می رسد. سوپرلیگ کشورهای ژاپن و کره جنوبی و چین پیش از شروع فصل جدید برگزار شد. به طور مثال سرزو اوزاکا با نتیجه 3-2 از سد کاوازکی فرونتاله گذشت و گوانگژو هم با نتیجه 4-1 از سد شانگهای گذشت. در نزدیکی خودمان هم چند روز تا سوپرکاپ قطر بین دو تیم الدحیل و الریان فاصله داریم.  

همه چیز درباره بازی جنجالی 29 تیر/ تمام دنیا آری، ایران هرگز؛ زین پس سوپرجام را جدی بگیرید

همانطور که می بینید در اکثر نقاط مختلف جهان سوپرجام سالهاست به تقویم رسمی اضافه شده و کسی برای بازی کردن در این جام بازی در نمی آورد. تنها نکته خاص در سوپرجام های امسال مربوط به ایتالیا می شود. سی و یکمین دوره این رقابت ها به جای ابتدای فصل در تاریخ 19 ژانویه در عربستان به انجام می رسد. آن هم به خاطر درآمدزایی بیشتر و کسب پول فراوان.

 یادمان نرود حدود ده سال قبل هم پرسپولیس زیر بار برگزاری این بازی نرفت اما هیچ جریمه ای برایش در نظر گرفته نشد. به امید روزی که در فوتبال ما این تک مسابقه جا بیوفتد و از برگزاری دربی نترسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز