خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد؛

برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی گیلان با رویکرد تجاری‌سازی

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۳۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اولین همایش علمی و جشنواره نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان با حضور بیش از ۳۰۰ فعال در تولید و صادرات گیاهان دارویی کشور در آستارا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه ستاد برگزاری همایش علمی و جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان گفت: این برنامه با محوریت تجاری سازی گیاهان دارویی شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همایش علمی این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و جشنواره و نمایشگاه نیز در مجتمع گردشگری تله کابین حیران آستارا اجرا می شود.

به گفته وی؛ در این برنامه علمی ، نمایشگاهی چهره‌های شناخته شده دانشگاهی، تجار و مسئولان کشوری و استانی و همچنین مهمانان خارجی حضور دارند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ارائه تجربیات و دانش روز و آخرین دستاوردهای علمی برای معرفی ویژگی های گیاهان دارویی با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و شهرستان آستارا در کشت و صنعتی کردن آنها و صادرات است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات تامین آب در استان گیلان به ویژه شهرستان آستارا و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد و همچنین وضعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از منابع طبیعی می‌توانیم با معرفی کشت های مکمل در کنار سایر تولیدات محصولات کشاورزی نسبت به افزایش اقتصاد خانوارهای کشاورز استان و شهرستان و اشتغالزایی اقدام نماییم.

رنجکش ادامه داد: شناخت دقیق از این ظرفیت‌ها و برنامه ریزی کارشناسی برای بهره‌مندی از آنها می‌تواند نقش مهمی در بهره‌وری صحیح از امکانات موجود و تولید فرصت‌های جدید، تولید سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته باشد.

 وی افزود: این همایش و جشنواره و نمایشگاه به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ تیرماه در آستارا از سوی فرمانداری، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور و سایر نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی استان و کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز