خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛

آغاز بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی در تهران + پیام رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۶۶۴

افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی عصر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد زیست‌شناسی عصر امروز با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و قائم مقام کمیته ibo، اسماعیل خانی رئیس کمیته ibo، علی اللهیار معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

فاطمه مهاجرانی ابتدای این برنامه عنوان کرد: باعث افتخار ایران و همه ماست که میزبان بیش از ۷۰ کشور جهان هستیم. این اتفاق علمی نشان می‌دهد که ایران طرفدار صلح است، برای صلح قلم می‌زند و و برای صلح قدم بر می‌دارد.

وی ادامه داد: علم تنها ابزاری است که توان تغییر به آدم‌ها می‌دهد. به قول نلسون ماندلا «تنها عاملی که می‌تواند از انسان چیز دیگری بسازد تا جهان را تغییر دهد». این علم تنها از راه تحصیل میسر می‌شود. وجود رویدادهای این‌چنینی کمک می‌کند محلی برای تجربه، اندیشه، گفت‌وگو و تاب‌آوری بیشتر باشد. باعث  افتخار ملت ایران است که امسال میزبان بیست و نهمین المپیاد زیست‌شناسی است. فرزندان این کشور بیش از ۶۸۰ مدال در المپیادها به دست آورده‌اند و این فرزندان برای ما ایرانی سالم و شاد را رقم خواهند زد.

در ادامه این افتتاحیه وزیر آموزش و پرورش پیامی از ریاست محترم جمهور حسن روحانی را قرائت کرد. 

سید محمد بطحایی ضمن آروزی موفقیت برای شرکت کنندگان گفت: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران رسما آغاز المپیاد جهانی زیست شناسی به میزبانی ایران را اعلام می‌کنم.

متن این پیام به شرح زیر است:

برگزاری نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همه شرکت‌کنندگان ارجمند و دست‌اندرکاران سخت‌کوش آرزوی توفیق دارم.

این مجموعه‌ای از سه ویژگی "هوش و استعداد "، "همت برجسته برای مطالعه و تحقیق در کار و تلاش" و "حوصله تحسین برانگیزی برای پیگیری و ممارست"  است و نگاه عالمانه و حکیمانه به این ویژگی‌ها، روشن می‌کند که همه آنها نعمت و روزی خداوند بزرگ است و لذا دانش و نخبگی را باید در راه خداوند برای خیربندگان خدا، ارزانی داشت و آن را در خدمت حال و آینده "جامعه ، ملت و کشور" قرار داد.

المپیاد جهانی زیست‌شناسی میدانی برای تبادل اندیشه‌های دانش‌آموزان در زمینه علمی زیست‌شناسی است و من امیدوارم میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد بزرگ علمی، فرصتی را فراهم آورد تا محیطی مناسب برای تبادل‌نظر کارشناسانه درباره کمیت و کیفیت آموزشی زیست‌شناسی در کشورهای عضو فراهم شود.

بدون تردید جوانان شرکت‌کننده در المپیاد جهانی می‌توانند در این عرصه مهم بین‌المللی، تلاش کنند. اهمیت رشته زیست‌شناسی و توانایی‌های محققین و دانشمندان این رشته را برای حل مسائل آن مورد توجه قرار داده و در حد توان راه‌حل‌های ممکن را ارائه دهند.

به وزیر محترم آموزش و پرورش توصیه اکید دارم برنامه‌های مشابه این رخداد مهم را در رشته‌های دیگر علمی گسترش دهد و با میزبانی از شخصیت‌های معتبر علمی جهان، دعوت از جوانان پرشور و علاقمند کشورها، بستر‌های لازم برای گفت‌وگو بین فرهنگ‌ها را میسر نمایند.

دولت جمهوری اسلامی ایران حضور تک‌تک جوانان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیاد را میمون و مبارک می‌دارند و به همه آنان سرپرستان و معلمان آنان خوش آمد می‌گوید:

این فرصت را مغتنم شمرده و به همه شما جوانان نخبه و نوید دهندگان آینده روشن کشور توصیه می‌کنم خانه پر افتخار میهن را با نیروی فکر و عزم و اراده، به گونه ای بسازید که شایسته این ملت و این تاریخ پرافتخار باشد . اطمینان دارم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت های فراوانی که در کشور وجود دارد به جایگاه واقعی و شایسته خود دست خواهیم یافت.

 حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز