خبرگزاری کار ایران

زمان خوبی را برای تمدید قرارداد ابراهیمی انتخاب نکردیم

فتح‌ا...زاده: همین تیام باعث شد استقلال به این روز بیفتد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۹۵۶

بامدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران درخصوص جدایی امید ابراهیمی، عدم تمدید قرارداد تیام و همچنین برگزاری بازی سوپرجام و مخالفت استقلالی‌ها صحبت کردیم.

به گزارش ایلنا، علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق استقلال از رفتن امید ابراهیمی ناراحت است و اعتقاد دارد او اگر در استقلال مدیریت می‌کرد نمی‌گذاشت این بازیکن از جمع آبی‌ها جدا شود.

با فتح‌ا...زاده درخصوص جدایی ابراهیمی، عدم تمدید قرارداد تیام و همچنین برگزاری بازی سوپرجام و مخالفت استقلالی‌ها همکلام شدیم.

امید ابراهیمی هم از جمع استقلالی‌ها جدا شد.

معلوم بود بالاخره این اتفاق یک روزی می‌افتد. امید ابراهیمی از چندی پیش در تمرینات به همبازیانش گفته بود که می‌خواهد برای ادامه فوتبال به خارج از کشور برود. فکر می‌کنم مسوولان استقلال باید قبل از شروع بازی‌های جام جهانی قرارداد ابراهیمی را تمدید می‌کردند تا این اتفاق نیفتد چون معلوم بود با بازی‌های درخشانی که این بازیکن در سطح جام جهانی انجام خواهد داد قطعا هواخواهان زیادی پیدا خواهد کرد. من فکر می‌کنم ما درمورد ابراهیمی زمان را از دست داده‌ایم چون تمام ذهن خود را درگیر چند تا نوجوان کرده‌ایم و عکس‌های آنها را شبانه منتشر می‌کردیم که معلوم نیست آنها تا پنج سال آینده کجا هستند.

مسوولان استقلال از طریق حیدری می‌خواستند ابراهیمی را در این تیم نگه دارند آیا به نظر شما این شیوه درست است؟

خسرو مگر چقدر روی امید ابراهیمی تاثیر داشت. هر کس زندگی خودش را دارد و خودش برای آن تصمیم می‌گیرد. من می‌دانم خسرو تمام تلاشش را برای نگه داشتن امید انجام داده اما در نهایت خودِ این بازیکن است که برای آینده‌اش تصمیم می‌گیرد. باید قبول کنیم درباره امید ابراهیمی زمان خوبی را برای تمدید قرارداد انتخاب نکردیم.

قرارداد بازیکنانی چون جباروف و تیام هنوز تمدید نشده است.

همین تیام باعث شد استقلال به این روز بیفتد. توجه بیش از اندازه به او باعث شد بازیکنان گله‌مند شوند. من فکر می‌کنم تیام در جدایی ابراهیمی ‌تاثیر فراوانی داشت. الان تیام بماند هم فایده‌ای ندارد چون نورافکن و ابراهیمی جدا شده‌اند و مجید حسینی که هنوز شرایطش معلوم نیست.

زمان مدیریت شما  در استقلال آیا بازیکنان این همه بند در قراردادشان وجود داشت؟

شاید در 20 بازیکن ما دو نفر در قراردادشان بند وجود داشت. آن هم بیهوده نبود حداقل باید دو سال بازی می‌کردند تا ما یک بند در قراردادشان اضافه کنیم. نمونه آن پژمان منتظری بود که قراردادش با استقلال تمام شده بود اما با توجه به اینکه می‌خواست لژیونر شود ما از او خواستیم شش ماه دیگر در تیم بماند و بعد به خارج از کشور برود که او هم قبول کرد. شما باید در مذاکره با بازیکن هم بررسی جوانب را انجام دهید. خدا را شکر بازیکنان به ما اطمینان داشتند و هر چه به آنها می‌گفتیم گوش می‌کردند.

زمان شما بازیکنان مطرح‌تری در تیم وجود داشتند اما هیچ وقت شرایط استقلال در نقل و انتقالات اینگونه نبود.

زمان ما چهار بازیکن مطرح در فوتبال ایران بازی می‌کرد که یکی از آنها فرهاد مجیدی بود. شما نگاه کنید مجیدی چند سال برای ایران بازی کرد. یک موضوع جالب برای‌تان بگویم مجیدی آخرهای فوتبالش یک‌بار پیش من آمد و گفت قرارداد من کی تمام می‌شود فکر کنم شما با پسر من هم قرارداد بسته‌اید.

نکونام در مصاحبه‌ای اعلام کرد بهترین تیم تاریخ استقلال زمان مدیریت شما بسته شد.

از لطف او ممنونم. ما نکونام را زمانی به استقلال آوردیم که کاپیتان تیم ملی ایران بود. او عضو اوساسونای اسپانیا بود و همه تیم‌های ایران او را می‌خواستند حتی تیم رقیب. مدیرعامل تیم پرسپولیس هم آن موقع رویانیان بود که میلیاردها پول در اختیارش بود. اگر خود او نمی‌خواست ما نمی‌توانستیم نکونام را به استقلال بیاوریم. در تمام سال‌هایی که استقلال را مدیریت کردم نکونام یکی از بازیکنانی بود که هیچ وقت روی پول مانور نمی‌داد و حتی هیچ وقت برای پول هم نزد ما نیامد. ما با اینگونه بازیکنان در استقلال کار کردیم.

با جدایی ابراهیمی شرایط تیم را چطور توصیف می‌کنید؟

من پیش از جدایی ابراهیمی برای کسب ستاره سوم خیلی امیدوار شده بودم اما حیف شد که او از استقلال جدا شد. امیدوارم یک بازیکن در سطح او به تیم اضافه شود.

اگر شما مدیرعامل استقلال بودید او را نگه می‌داشتید؟

صد درصد این کار را می‌کردم. یک مرد پیدا شود بگوید زمانی که من در تیم بودم چقدر هزینه کردم. شما نگاه کنید الان تیم‌ها چقدر هزینه می‌کنند و آخرش هم بازیکن جدا می‌شود. آن موقع ما پول نداشتیم ولی بازیکنان به ما خیلی احترام می‌گذاشتند و حرف ما را گوش می‌کردند.

هواداران استقلال خیلی واکنش‌های بدی نسبت به جدایی ابراهیمی در صفحات مجازی داشتند.

از هواداران استقلال می‌خواهم به او بی‌احترامی نکنند. من هم از جدایی او ناراحتم حتی از او گله‌مند هم هستم اما نباید یادمان برود که او جزو خانواده استقلال است و برای این تیم زحمات زیادی کشیده است.

این روزها بحث عدم حضور استقلال در سوپرجام کلی سروصدا به پا کرده است.

به نظرم شفر حرف درستی می‌زند. این بازی در این زمان به هر دو تیم ضربه می‌زنند از مسوولان فدراسیون می‌خواهم رفاقتی این موضوع را حل کنند. هر دو تیم نماینده ایران هستند مگر یک بازی سوپرجام چقدر ارزش دارد که این همه در خصوص آن سروصدا ایجاد می‌شود. امیدوارم مسوولان فدراسیون لجبازی نکنند تا دو تیم در آسیا موفق‌تر ظاهر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز