خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

آمریکا تلاش می‌کند در سوریه از آب گل‌آلود ماهی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۹۲۸

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، ایالات متحده در سوریه تلاش می‌کند از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» گفت: «برخی ناظران می‌گویند ایالات متحده علاقه‌مند است که وضعیت هرج و مرج در منطقه همچنان حاکم باشد تا بتواند از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. من معتقد نیستم که این همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند ولی وقتی به واقعیت‌ها می‌نگرم همین امر اتفاق می‌افتد».

لاوروف خاطرنشان کرد، افرادی که از طریق مداخله‌شان، کشتار و نابودی را به عراق و لیبی سوق دادند با این اقدام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند و تلاش دارند که همان سناریو را در سوریه نیز پیاده کنند.

وی تأکید کرد، قدر مسلم آن است که «صدام» و «معمر قذافی» رهبرانی دیکتاتور در عراق و لیبی بودند ولی رنج و آلام عراقی‌ها و لیبیایی‌ها بعد از مداخله ایالات متحده و ناتو در این کشور برجسته‌تر شد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسش «لری کینگ» مجری این برنامه که مدعی شده بود: چگونه روسیه از لحاظ اخلاقی می‌تواند از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه که علیه ملتش خشونت به‌کار می‌گیرد، حمایت کند، گفت: «روسیه هر گونه موارد نقض حقوق بشر یا نقض قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کند خواه عاملان این جنایت‌ها، دولت باشد یا معارضان یا کشورهای دیگر».

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز