خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

حمل و نقل دریایی موتور محرک تجارت است

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۴۶

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در همایش بین المللی توسعه صادرات در ساری بر بهره مندی بیشتر از ظرفیت و توانمندی بنادر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در همایش بین المللی توسعه صادرات در ساری  بر بهره مندی بیشتر از ظرفیت و توانمندی بنادر تاکید کرد و گفت: حمل و نقل دریایی موتور محرک تجارت است. کشورها با توجه به مزیت، محصولات، تولیدات و کالاهای ارزش افزوده ای خود را از طریق دریا به کشورهای دیگر صادر می کنند.

محمد راستاد حجم تجارت جهانی با حمل و نقل دریایی را بیش از ۱۰ میلیارد تن اعلام کرد و افزود: آمار حمل و نقل و تجارت دریایی روبه رشد است ؛ دریای خزر حدود ۱۳۵ میلیون تن ظرفیت بندری دارد که ۳۰ میلیون تن ‌سهم ایران است.

وی ادامه داد: سهم ما ۶ میلیون تن است یعنی از یک‌ پنجم ظرفیت بندری در حال حاضر استفاده می شود برای توسعه حمل و نقل دریایی و تجارت دریایی باید از ظرفیت های صادراتی کشور استفاده بهینه ببریم.

معاون وزیر نیرو بر تعامل بیشتر از نظر بهره گیری از فرصت های بنادر تاکید کرد و گفت: فعالان اقتصادی تعامل بیشتر با کشورهای منطقه داشته باشند. حلقه های ترانزیتی شمال به جنوب و برعکس و کریدورهای متعدد، توسعه زیرساخت های بندر چابهار، افزایش ظرفیت در فاز اول (که تا پایان فاز ۴ به ۷۷ میلیون تن افزایش می یابد) از فرصت های مناسب در بنادر است که باید از این فرصت ها برای توسعه صادرات بهره برد.

راستاد تاکید کرد: سازمان بنادر این آمادگی را دارد اراضی موردنیاز پایانه های صادراتی و لجستیکی را در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهد با بهترین شرایط قرار دادی و مدل های مالی که بازگشت سرمایه و سود به سرمایه گذار تضمین شود و یارانه به سرمایه گذاران اعطا می شود.

وی بر ظرفیت های بندر امیرآباد اشاره کرد و ادامه داد: سازمان موظف است تاسیسات زیربنایی تا درب ورودی محدوده ی مکان سرمایه گذاری تامین شود و تعرفه های بسیار مناسب و تخفیف برای صادرات و ترانزیت در دستور کار سازمان است.

مدیر عامل سازمان بنادر تاکید کرد: باید سرمایه گذاری به گونه ای باشد که برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند . سازمان این آمادگی دارد اماکن بندری را در اختیار فعالان و شرکت های سرمایه گذار داخلی و خارجی قرار دهد.

در ادامه تفاهم نامه احداث و بهره برداری از پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا در بندر انزلی و احداث صنایع تبدیلی و صادرات فرآورده های چوبی در بندر امیرآباد امضا شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز