خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

ولایتی پیام رهبری و رئیس‌جمهور را به پوتین منتقل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۸۷

سخنگوی وزارت امور خارجه سفر ولایتی به مسکو را سفری بسیار مهم خواند و تاکید کرد: آقای ولایتی حامل پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور برای رئیس‌جمهور روسیه است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با اشاره به تشریح دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها پس از خروج آمریکا از برجام گفت: پس از خطای راهبردی آقای ترامپ و خروج از معاهده چندجانبه بین‌‌‌‌المللی برجام، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با اعزام تعدادی از فرستادگان ویژه که حامل پیام مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران هستند دیدگاه‌‌‌‌‌ها و مواضع کشورمان را در قبال این رفتار خودخواهانه و خلاف موازین بین‌‌‌‌المللی امریکا برای سایر کشورها تشریح کند.

وی با اشاره به سفر علی اکبر ولایتی، فرستاده ویژه رئیس‌‌‌جمهور به مسکو اظهار داشت: سفر آقای ولایتی نیز در همین راستا و با توجه به ویژگی‌های خاص خود مطرح است.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: قرار است آقای ولایتی سفرهایی به مسکو و پکن داشته باشند که سفر وی به مسکو روز چهارشنبه در رأس هیأتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه انجام می‌‌‌‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: آقای ولایتی حامل پیام مقام معظم رهبری و رئیس‌‌‌جمهور برای رئیس‌‌‌جمهور روسیه هستند که این پیام‌‌‌ها در دیدار ایشان با ولادیمیر پوتین در کرملین تسلیم رئیس‌‌جمهور روسیه خواهد شد.

وی با اشاره به نوع روابط ایران و روسیه تصریح کرد: سفر علی اکبر ولایتی به مسکو بسیار مهم است چراکه روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت در دوران مذاکرات برجام در کنار دیگر کشورها تلاش زیادی را در این گفت‌وگوها انجام داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: مسکو و تهران به عنوان دو همسایه با یکدیگر اشتراکات و منافع مشترکی در عرصه‌‌‌‌های منطقه‌‌‌ای و جهانی دارند لذا دیدار آقای ولایتی در کاخ کرملین با پوتین و انتقال پیام‌‌‌‌های مقامات عالیرتبه ایرانی می‌‌‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد.

قاسمی یادآور شد: البته در کنار این دیدارها، آقای ولایتی دیدارهای دیگری نیز در حوزه مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و سایر زمینه‌‌‌‌ها با مقام‌‌های روسی خواهد داشت و همچنین آخرین تحولات و مسائل منطقه‌‌‌ای و جهانی نیز در این مذاکرات مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: موضوع برجام و خروج امریکا از این معاهده بی‌‌‌‌المللی عمده‌‌‌‌ترین محور گفت‌وگوهای آقای ولایتی و هیأت همراه در مسکو خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز