خبرگزاری کار ایران

صدر خواهان قطع تماس‌ها با آمریکا و کشورهای همسایه در مورد تشکیل ائتلاف‌ها شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۳۷۹

رهبر جریان «صدر» در عراق از گروه‌های سیاسی این کشور خواست با آمریکا و کشورهای همسایه درخصوص تشکیل ائتلاف‌های سیاسی رایزنی نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، روز گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «به شما و خودم توصیه می‌کنم به مواردی که به آن‌ها اشاره دارم، توجه شود؛ فراکسیون‌های سیاسی عراق با آمریکا و کشورهای همسایه درخصوص تشکیل ائتلاف‌ها و مسائل بعد از آن گفت‌وگو نکنند؛ زیرا این امر فقط مربوط به ما عراقی‌ها و نه دیگران می‌شود».

صدر گفت: «تمام گروه‌های سیاسی را نصیحت می‌کنم تا از جبهه‌گیری‌ها و ائتلاف‌های طایفه‌ای و نژادی دوری کنند و من به نوبه خود هر گونه جبهه‌گیری سنی یا شیعه یا کردی و غیره را رد می‌کنم».

وی اظهار داشت: «من برای همکاری در جهت ایجاد یک ائتلاف فرای سهمیه‌بندی‌های حزبی، طایفه‌ای و قومیتی کاملا آماده هستم. من به نوبه خود همبستگی و همدردی خود را با ملت عراق اعلام می‌کنم؛ مردم ما از گرما و کمبود برق و آب رنج بسیاری می‌برند. اگر دولت اقدامی برای حل این بحران نکند باید از کشورهای همسایه برای بهبود اوضاع آب و برق و بخش بهداشتی و تربیتی کمک گرفته شود نه اینکه از آنها برای تشکیل دولت درخواست کمک کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز