خبرگزاری کار ایران

گلمرادی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید پروژه ایران هراسی را خنثی کرد/ اروپا به نقش ایران در منطقه پی برده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۵۲۱

یک نماینده مجلس دهم ، در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس‌جمهور به سوئیس و اتریش تاکید کرد: آمریکا در ماه‌های اخیر سخت تلاش کرده که فاصله ایران با کشورهای اروپایی را بیشتر کند تا در نهایت اختلافات حاصل از این فاصله، منجر به انزوای کشورمان شود. از این‌ روچنین جلساتی می‌تواند به رفع ابهامات طرف‌ها نسبت به یکدیگر کمک کند تا کشورها بتوانند در یک فضای آرام برای منافع کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

علی گلمرادی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس‌جمهور به سوئیس و اتریش، گفت:دستگاه دیپلماسی ایران همیشه به دنبال تعامل با دیگر کشورها بوده و در این رابطه، کشورهای اروپایی‌ها هم از این قاعده مستثنی نبودند. سفر رئیس‌جمهور به سوئیس و اتریش به لحاظ روانی بسیار حائز اهمیت است از این‌جهت که ارتباط و تعامل ایران با اروپا بیشتر می‌شود و همین رفت‌وآمدو مذاکرات باعث تقویت دولت خواهد شد.

وی گفت: آمریکا در ماه‌های اخیر سخت تلاش کرده که فاصله ایران با کشورهای اروپایی را بیشتر کند تا در نهایت اختلافات حاصل از این فاصله، منجر به انزوای کشورمان شود. از این‌ روچنین جلساتی می‌تواند به رفع ابهامات طرف‌ها نسبت به یکدیگر کمک کند تا کشورها بتوانند در یک فضای آرام برای منافع کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، ایران منتظر است تا ببیند واکنش نهایی اروپایی‌ها به این سند بین‌المللی چه خواهد بود و آیا آن‌ها نظرات جدیدی را ارائه خواهند داد یا خیر؟ اما موضوعی که دراین‌بین اهمیت دارد برگزاری چنین جلساتی است که می‌تواند به نزدیک شدن نظرات کشورها کمک کند.

نماینده استان خوزستان خاطرنشان کرد: اروپا به‌درستی به نقش ایران در منطقه پی برده است و نظرات ایران در حوزه‌های مختلف برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. موضوعی که باعث اوقات‌تلخی آمریکایی‌ها شده همین حضور مقتدرانه ایران در منطقه است. آن‌ها به دنبال تضعیف ما هستند و نمی‌خواهند ایران در منطقه نقش‌آفرینی کند. پروژه ایران هراسی هم که از سال‌ها پیش رقم خورد به خاطر همین موضوع بود و ازاین‌رو تصمیمات و واکنش مسئولان ایران برای مقابله و خنثی‌سازی این پروژه بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز