خبرگزاری کار ایران

برزیل – بلژیک؛ آزمون بزرگ سلسائو

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۰۰

بازی به بازی، برزیل بهتر می‌شود. بازی یک‌چهارم نهایی مقابل بلژیک قرار است جمعه در کازان آره‌نا برگزار شود و این بزرگ‌ترین آزمون قهرمان پنج دوره جام جهانی در مسابقات امسال است.

به گزارش ایلنا، از طرفی هم بلژیک مقابل ژاپن جان سالم به در برد و آنها بسیار انگیزه دارند که ارزش خود را اثبات کنند و برزیل را شکست دهند. برزیل مقابل کاستاریکا و صربستان دو برد کسب کرد که متقاعدکننده نبودند.

آنها در ابتدا طرفدارانشان را تحت تاثیر قرار ندادند اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مکزیک، عملکردی قدرتمند به نمایش گذاشتند و با دو گل این تیم را شکست دادند. نیمار سرانجام کلاس بالایش را نشان داد و گل اول بازی را زد. او سپس گل روبرتو فیرمینو را ساخت اما ویلیان، هافبک برزیل بهترین بازیکن میدان بود. مکزیکی‌ها به ‌شدت فیلیپه کوتینیو را مهار کرده بودند و به این ترتیب فضایی عالی در اختیار ویلیان قرار گرفته بود و او می‌دانست که چطور از آن استفاده کند.

گابریل ژسوس باز هم افتضاح بازی کرد اما تیته، مربی تیم نمی‌خواهد در خط حمله‌اش تغییر ایجاد کند. این در حالی است که فیرمینو که نیمکت‌نشین بوده است، فرم خوبی دارد. خط دفاعی برزیل هم مقابل مکزیک روزی عالی را پشت سر گذاشت. البته کاسمیرو برابر بلژیک به دلیل محرومیت غایب خواهد بود. مارسلو و دانیلو، دو مدافع کناری این تیم هم مصدومند اما به احتمال فراوان به بازی می‌رسند. با این حال داگلاس کاستا مصدوم است و نمی‌تواند بازی کند.

از سوی دیگر، بلژیک در دور قبل در آستانه حذف بود و تا دقیقه 69 با نتیجه دو بر صفر از ژاپن عقب بود. این زنگ هشداری برای آنها پیش از بازی با برزیل است، چرا که خط دفاعی آنها بسیار شکننده به نظر می‌رسد. بلژیک با سه مدافع تلاش کرد حملات ژاپن را از هر دو سمت مهار کند و به این ترتیب فضایی وسیع پشت دفاع آنها در اختیار ژاپن قرار گرفت. آنها همچنین با پرس از بالای ژاپن مشکل داشتند و نمی‌توانستند حملات خطرناکی را ترتیب دهند.

به این ترتیب آنها باید برابر برزیل عملکرد بهتری داشته باشند تا بتوانند به دستاوردی از جام جهانی برسند. بازی برزیل و بلژیک نبرد دو تیمی است که پیش از جام، نخستین و سومین بخت قهرمانی لقب گرفته بودند. برزیل به دنبال ششمین قهرمانی‌اش است و بلژیک هم می‌خواهد نخستین قهرمانی‌ بزرگش را به دست بیاورد. بازیکنان بلژیک کیفیت بالایی دارند اما همیشه در بازی‌های بزرگ ضعیف عمل می‌کنند. اگر بلژیک سیستمش را تغییر دهد بختی برای پیروزی خواهد داشت. در غیر این صورت، آنها دچار مشکل در برابر نیمار و ویلیان خواهند شد اما بلژیک در ضربات ایستگاهی دست بالا را دارد. در کل به نظر می‌رسد که بازی گل‌های زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز