خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکر شفاهی مطرح شد؛

پژمانفر: عکس‌های رنگی و ناسازگار با شئونات اسلامی در صفحات روزنامه‌ها چاپ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۳۵

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تذکر شفاهی خود از چاپ عکس‌هایی مغایر با شئونات اسلامی ابزار گله کرد.

به گزارش ایلنا، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درخصوص نظارت بر مطبوعات گفت:  رسانه و مطبوعات تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه دارد و موجب الگوسازی و گاهی موجب هنجارشکنی و عادی سازی می شود. علی رغم اینکه چندین بار درخصوص عکس های چاپ شده در روزنامه ها تذکر داده شده، متاسفانه این رویه ادامه پیدا کرده و اساساً به آن توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد:  در روزنامه ای به نام سازندگی متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر عکس‌های رنگی و ناسازگار با شئونات اسلامی در صفحات این روزنامه چاپ می‌شود، لذا تذکر بنده بر این است که شورای نظارت بر مطبوعات به این مسئله ورود پیدا کرده و جلوی این هنجارشکنی را بگیرد.

نماینده مردم مشهد در دهمین مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر تذکر بنده درخصوص این است که باید حمایت از کالای ایرانی صورت بگیرد، در این خصوص در مشهدالرضا برای حجاجی که قصد عزیمت به سفر حج دارند، نمایشگاهی تشکیل شده و کالاهای ایرانی در آنجا برای حجاج تهیه می شود، لذا توصیه می شود در تمام نقاط کشور اینگونه نمایشگاه ها برگزار شده و حجاج در ایران کالاهای مورد نیاز خود را خریده و وقت خود را در بازارهای عربستان سعودی تلف نکنند که سودش به جیب سعودی های خبیث برود.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مطلب مهمی درخصوص مطبوعات توسط آقای پژمانفر ذکر شد و بنده نیز آن را تایید می‌کنم که انتشار عکس‌های نامناسب در مطبوعات افزایش یافته است، لذا آقای وکیلی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات این موضوع را دنبال کرده و وزیر ارشاد نیز به عنوان رئیس این شورا این موضوع را پیگیری کرده تا با متخلفان برخورد شود.

وی ادامه داد: زمانی که بنده عضو این شورا بودم، بسیار بر روی این مسئله حساس بوده و تذکرات جدی داده می شد، ولی متاسفانه در این دوره سهل انگاری وجود دارد که باید اقداماتی جدی در این خصوص صورت بگیرد.

مطهری همچنین درخصوص اقدامی که در برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی در مشهد برای حجاج و حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است، گفت: کار بسیار شایسته‌ای در مشهد صورت گرفته و حجاج لازم است که سوغاتی‌های خود را در داخل کشور تهیه کرده و باعث خروج ارز از کشور نشوند. همچنین نماینده ولی فقیه نیز بر این مسئله تاکید داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز