خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸:

آزمون بزرگ کروات‌ها برابر میزبان؛ دشوار، جذاب و البته مهیج

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۱۶

کرواسی با وجود عبور از مرحله دشوار تقابل با دانمارک، باید برای صعود به نیمه نهایی میزبان جام را از گردونه رقابت‌ها خارج کند

به گزارش ایلنا، دیدار تماشایی تیم‌های کرواسی و دانمارک درجام جهانی روسیه هم به زدن ضربات پنالتی کشیده شد. دانمارکی‌ها که ماندن تا لحظات پایانی در این دیدار سرنوشت‌ساز را مدیون کاسپر اشمایکل بودند در طول یکصدوبیست دقیقه بازی تنها یک بار دروازه‌شان باز شد در حالیکه گلر جوان توانست موقعیت‌های زیادی را از مهاجمان کرواسی بگیرد و در ثانیه‌های پایانی پنالتی مودریچ را مهار کند.

دانمارکی‌ها در این دیداد شروع طوفانی داشتند و گل اول را هم زدند ولی در فاصله‌ای اندک این تیم گل تساوی را دریافت کرد. اگر دانمارکی‌ها کمی شانس داشتند می‌توانستند درطول وقت‌های قانونی بازی تیم برتر میدان هم باشند اما تجربه وحرفه‌ای بودن مدافعان و هافبک‌های کرواسی اجازه نداد که دانمارک به هدفش برسد.

البته کرواسی ازتیم‌های قدرتمند قاره اروپاست و ستاره‌های مطرحی دارد که به کمک آنها در دیدار دیشب با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده به آنچه که می‌خواست رسید.

هرچند مقاومت دانمارکی‌ها مانع از پیروزی کرواسی در طول وقت‌های قانونی و اضافه شد اما هوشیاری و تجربه فوتبالی کروات‌ها در زدن ضربات پنالتی و آمادگی بیشتر دروازه‌بان این تیم در مهار ضربات پنالتی  نهایتا به سه بر دو به آنها منجر شد تا شاگردان دالیچ حریف میزبان جام جهانی شوند.

حالا کرواسی در دیداری بسیار سخت و حساس که شنبه آینده برگزار می‌شود باید برابر روسیه و مقابل هزاران تماشاگر مشتاق این تیم قرار بگیرد. روسیه‌ای که برخلاف پیش‌بینی‌ها تا به اینجای کار یکی از تیم‌های موفق جام بوده و تا همین‌جا هم کار بزرگی انجام داده است.

مقابله با روسیه شاید  شاید روی کاغذ برای کروات‌ها راحت به نظر برسد اما یقین بدانید که بازی با میزبان  در این مقطع که این تیم خود را با دشواری به مرحله یک چهارم نهایی رسانده و با توجه امتیازات بیشمار میزبانی کار بسیار دشواری است و به همین خاطر دیدار این دو تیم در این مرحله می‌تواند بسیار حساس و تماشایی باشد.  دیداری که ممکن است یک شگفتی دیگر را در این جام رقم بزند.

قصه بازی‌های جام بیست و یکم تا حالا نشان داده که تیم‌های پر تلاش و با انگیزه می‌توانند تیم‌های قدرتمند فوتبال جهان را از گردونه رقابت‌ها خارج کرده و خود جواز صعود به مرحله بعد را بدست بیاورند.  شاید این اتفاق در بازی کرواسی - روسیه هم بیافتد.

 در هر صورت باید منتظر ماند و دید در پایان این دیدار حساس و البته جذاب چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

رسول شمالی ورزنده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز