خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

واشنگتن به سیاست تحریم شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۰۵

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ایالات متحده کشورهای اروپایی را در صورت تجارت با ایران تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -یکشنبه- در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که واشنگتن بنا دارد سیاست خود را مبنی بر تحریم شرکت‌های غیرآمریکایی که با ایران تجارت می‌کنند، ادامه دهد. 

ترامپ در پاسخ به این‌که آیا ایالات متحده کشورهای اروپایی را در صورت تجارت با ایران تحریم خواهد کرد یا نه، گفت: «بله، البته. همین کار را خواهیم کرد.»

در اوایل ماه می، دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج خواهد شد و تحریم‌های جدید و گسترده‌ای را بر این کشور اعمال خواهد کرد، ازجمله تحریم علیه شرکت‌های مالی کشورهایی که با ایران تجارت می‌کنند. 

کمی پس از این تصمیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مجوز شرکت‌های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران باطل خواهد شد. در ماه می، آمریکا همچنین تحریم‌هایی را بر چهار شخصیت ترکیه‌ای به‌خاطر کمک به ایران برای خرید قطعات هواپیما اعمال کرد. 

در چنین زمینه‌ای، چندین شرکت آمریکایی و اروپایی اعلام کردند که تجارت با ایران را متوقف خواهند کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز