خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

طرح بازسازی خاک در مناطق تخریب شده تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۸۸

ماده ۱۲ لایحه حفاظت از خاک تصویب شد، در ماده ۱۲ آمده است که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست حسب مورد مکلفند با همکاری دستگاههای اجرائی ذیربط نسبت به تهیه و اجرای طرح بازسازی خاک در مناطق تخریب یافته و آلوده شده ناشی از حوادث طبیعی غیر مترقبه اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان  در بررسی ماده ۹ و ۱۲ و ۱۳ لایحه حفاظت از خاک تکالیف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در خصوص اجرای طرح بازسازی خاک در مناطق تخریب یافته و آلوده شده ناشی از حوادث طبیعی غیرمترقبه موافقت کرد.در ماده ۱۲ آمده است که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست حسب مورد مکلفند با همکاری دستگاههای اجرائی ذیربط نسبت به تهیه و اجرای طرح بازسازی خاک در مناطق تخریب یافته و آلوده شده ناشی از حوادث طبیعی غیر مترقبه اقدام نمایند.

ماده ۱۳ این لایحه با موافت ۱۲۷ نفر از نمایندگان و مخالفت ۲۷ نفر و با ۳ رای ممتنع تصویب شد.

براساس ماده ۱۳ لایحه مذکور بهره برداران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی که در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شهرکها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند، مکلف به رعایت مفاد این قانون می باشند.

تبصره ۱- مدیران سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی موظفند در مواردی که آلودگی یا تخریب خاک از سوی سازمان یا وزارت به آنها اعلام می شود، آلودگی و تخریب را در چهارچوب مفاد این قانون برطرف نموده و گزارش اقدامات را حسب مورد به سازمان یا وزارت ارسال کنند.

تبصره ۲- شرکتهای خدمات شهرکها و نواحی صنعتی موضوع ماده (۵) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی مصوب ۳۱/۰۲/۱۳۸۷ همکاری لازم را حسب مورد با سازمان یا وزارت در اجرای مفاد این قانون به عمل می آورند.

ماده ۹ این لایحه نیز با ۱۴۴ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه برای بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز