خبرگزاری کار ایران

تظاهرات ده‌ها هزار نفری مقابل کاخ سفید در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۴۸

ده‌ها هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا، در مناطق مختلف این کشور از جمله پایتخت دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار تن روز شنبه در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در سرتاسر این کشور دست به تظاهرات زدند. این سیاست‌ها در چند وقت اخیر منجر به جدا شدن کودکان از والدین خود در مرز مکزیک شده است.

در واشنگتن٬ تظاهرکنندگان مقابل کاخ سفید جمع شدند و با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار خواهان تغییر سیاست سختگیرانه مهاجرتی دولت شدند.

معترضان از جمله خواهان بازگردانده شدن کودکانی، که دولت آن‌ها را در مرز مکزیک از خانواده‌هایشان جدا کرده است، به یکدیگر شده‌اند. مخالفان سیاست‌های مهاجرتی ترامپ همچنین خواستار برچیده شدن اداره پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا معروف به «آیس» هستند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات واشنگتن تخمین می‌زنند که حدود ۳۰ هزار نفر در تظاهرات مرکز واشنگتن شرکت کرده‌اند.

این تظاهرات در حالی در واشنگتن برپا شد که ترامپ روز شنبه در پایتخت نبود.

ترامپ با این حال روز شنبه چندین توئیت در حمایت از قوانین مهاجرتی‌اش منتشر کرد. وی در یک توئیت نوشت: «وقتی افرادی به صورت غیرقانونی وارد کشورمان می‌شوند، ما باید بدون این‌که سال‌ها خودمان را درگیر اقدامات قانونی کنیم، آن‌ها را برگردانیم. قوانین (مهاجرتی) ما، احمقانه‌ترین قوانین دنیا هستند. جمهوری‌خواهان خواهان مرز‌های مستحکم و نبود جرم و جنایت هستند. دموکرات‌ها مرز‌های باز می‌خواهند و با جرم و جنایت با ضعف برخورد می‌کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز