خبرگزاری کار ایران

در دیدار سنایی با رئیس‌جمهور تاتارستان مطرح شد؛

تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری‌های استانی میان ایران و تاتارستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۶۵۱

در دیدار سفیر ایران در مسکو با رئیس‌جمهور تاتارستان، دو طرف بر ضرورت ارتقا سطح مراودات و همکاری‌های استانی در تمامی زمینه‌ها بین جمهوری تاتارستان روسیه و استان‌های ایران تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران متعاقب دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه در راس هیاتی متشکل از مدیران بانک ملی، مسئولین ورزش کشور، ریاست بنیاد رودکی و استاد شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک ایران با رستم مینیخانف رئیس جمهور تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.

سنایی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از میهان نوازی مردم شهر کازان از ورزشکاران و هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های جام جهانی روسیه، امکانات ایجاد شده توسط این شهر برای پذیرایی و برگزاری این مسابقات را در بالاترین سطح ارزیابی کرد.

سفیر ایران همچنین با اشاره به روابط ممتاز جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و روند رو به رشد آن بر ضرورت ارتقا سطح مراودات و همکاری‌های استانی در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، بانکی و غیره بین جمهوری تاتارستان روسیه و استان‌های ایران شد.

مینیخانوف نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم گویی خدمت هیات ایرانی و از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر اسپانیا که روز قبل از این دیدار برگزار شده بود، تمجید کرد و نیز از مساعدت های شخص سفیر و سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقه در شهر کازان تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بابت اجرای ارکستر سمفونیک ایران در آستانه بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا در شهر کازان تقدیر و سطح استقبال مردم این شهر از این مراسم فرهنگی را بسیار بالا دانست و ابراز امیدواری کرد که با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آینده بیشتر شاهد برگزاری چنین برنامه های فاخر فرهنگی در این جمهوری باشیم.

رئیس جمهور تاتارستان اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای تسهیل حضور و سرمایه گذاری تجار ایرانی در این جمهوری صورت پذیرفته است.

مینیخانوف همچنین با توجه به ظرفیت‌های دو کشور ایران و روسیه بر ضرورت افزایش معاملات اقتصادی بین جمهوری تاتارستان روسیه و استانهای مختلف ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز