خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

بیش از ۵۰۰ جوان ماهر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت به رقابت می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۷۴

​سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور هجدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت – روسیه ۲۰۱۹ را با حضور ۵۴۴ جوان ماهر، تیر ماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا باجولوند (معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت فنی‌و حرفه‌ای کشور) گفت: هجدهمین مسابقات ملی مهارت از بیست و چهارم تا بیست و هفتم  تیر ماه سال جاری در ۳۳ رشته مهارتی با حضور جوانان ماهر سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات ملی مهارت ۵۴۴ نفر از جوانان ماهر، شامل۴۵۷ نفر مرد و ۸۷ نفر زن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

باجولوند در ادامه گفت: مسابقات ملی مهارت در ۳۳ رشته مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مرکز تخصصی آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خودرو  ۹ دی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز (مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک شهید خدایی و مرکز آموزش  فنی‌وحرفه‌ای شماره سه شهید رهبری) برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: رشته‌های الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراشCNC ، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، رباتیک، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فرزCNC، فناوری مد (خیاطی)، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک، کاشی‌کاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، گچکاری، گل آرایی، لوله‌کشی و گرمایشی، مکاترونیک و اتصالات چوبی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.  

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز هم مجری برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته‌های نجاری (سازه‌های چوبی)، قنادی، آشپزی، آجرچینی، جواهرسازی، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، ساخت و تولید و کنترل صنعتی و طراحی فضای سبز است.

 باجولوند افزود: رشته‌های فناوری خودرو، نقاشی خودرو و صافکاری خودرو در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای خودرو ۹ دی برگزار می‌شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت هرسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی که عمدتاً جوانان زیر ۲۱سال هستند، برگزار می‌شود.

باجولند افزود: برگزیدگان نهایی مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، اعزام می‎شوند.

باجولوند از اضافه شدن چهار رشته مهارتی نجاری، گچکاری، گل آرائی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین در فهرست رشته‌های رقابتی هجدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد و افزود: مرحله شهرستانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر و مرحله استانی با حضور ۴ هزار و ۳۴ نفر شرکت کننده در سراسر کشور برگزار شد که ۵۴۴ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

تاکنون ۱۷دوره مسابقات ملی مهارت درکشور برگزار شده و در سال جاری نیز هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲۴تا ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود. 

برگزیدگان نهایی هجدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته‌های منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز