خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

نزدیک به ۱ میلیون نفر از کارگرانِ اتباع خارجی بیمه نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۳۸

نزدیک به ۱ میلیون نفر از اتباع خارجی که در ایران کار می‌‌کنند بیمه نیستند. «احمدرضا خزاعی» می‌گوید که تنها ٣٥ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی هستند

به گزارش ایلنا، «احمدرضا خزاعی» مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ٩٧٠ هزار نفر  از اتباع خارجی در ایران در شرایط سنی کار قرار دارند و از این تعداد ٣٥ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی افزود: باید به مسئله بیمه اتباع خارجی مقیم کشور با نگاه ملی نگریست و با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص پوشش بیمه‌ای آنها حرکت نمود.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیتی بالغ بر ٥ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، درجهت بیمه نمودن این هموطنان و استفاده از مزایای بیمه گام‌های بزرگی توسط سازمان تامین اجتماعی برداشته شده است که در همین راستا اداره کل اتباع این سازمان نسبت به  راه اندازی ٣٠ کارگزاری در خارج کشور اقدام کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که در این استان یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قراردارند، گفت: ماهیانه ١٨٠ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در استان کرمان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

علی حسینی ضمن بیان این مسئله که تولید تامین اجتماعی منفعت اجتماعی را به دنبال دارد و باعث ایجاد امنیت اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: هرچه افراد بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند به امنیت اجتماعی جامعه کمک شایانی می‌شود.

وی با اشاره به حضور ٣٠٠ هزار نفر از تبعه کشور افغانستان در استان کرمان از همکاران خواست با گسترش فرهنگ بیمه‌ای و اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص بیمه نیروهای خارجی در جهت این رسالت مهم گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز