خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه:

حضور تیم ملی و تماشاگران ایرانی بر وزن کشورمان میان مردم روسیه افزود

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۱۷

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو در یاداشتی با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه و دستاوردهایی که در طول حضور در این جام کسب کرد، نوشت: بازی خوب تیم ملی و سرسختی بازیکنان تیم ملی به وضوح تحسین مردم روسیه، علاقه‌مندان و دست اندرکاران فوتبال در اینجا و حتی به آشکاری تحسین گزارشگران ورزشی تلویزیون روسیه و جهان را برانگیخت.

 به گزارش ایلنا، متن یادداشت مهدی سنایی که در طول روزهای گذشته به نوعی میزبان تیم ملی و هزاران نفر از هم وطنان که برای تشویق تیم ملی به روسیه سفر کرده بودند ، بود به شرح زیر است :

دو هفته حضور تیم ملی ایران و جمعیت چند ده هزار نفری هموطنان از ایران و سراسر جهان در روسیه، نمادی از یک گردهمایی بزرگ ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بود که به پشتوانه هشتاد میلیونی ایرانیان در داخل، صحنه‌هایی از شور، شوق، همدلی و غرور آفرید. همه ۸۰ میلیون جمعیت با یک ضربان برای اعتلای نام ایران تپیدند و هر ایرانی در هر کجای دنیا با این موج هم نوا شد.

تیم ملی ایران نماد مبارزه، تلاش و سخت کوشی شد و ملت بزرگ ایران نیز محبت خویش را بی دریغ به پای آنان ریخت. در یکی از دیدارهایی که با تیم و کادر فنی در محل کمپ در مسکو داشتیم، کی‌روش مربی متین و شایسته تیم  اعضای تیم ملی را به درستی به عنوان "پسران سختکوش و فروتن ایران" تعبیر کرد.

از زیباترین صحنه ها در این روزها حضور ایرانیان، شور و شعف آنها و حمایت بی نظیرشان از تیم ملی بود. تجمعات ایرانیان با شکوه و پر احساس بود و باعث خرسندی و افتخار. بنده نیز به عنوان سفیر ایران در روسیه بارها در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان و سارانسک در میان آنها حضور پیدا کردم، به سطح فرهنگ آنها بالیدم و از اینکه در این روزها ما و همکارانمان قطره ای از دریایی از ایرانیان بودیم احساس خوبی داشتم.

نکته جالب اینکه ایرانیان از هر گوشه دنیا با هر سلیقه و نگاه و پوششی در آرامش و صمیمیت و کنار هم نام ایران را فریاد زدند و عشق و علاقه خویش را به کشورشان به نمایش گذاشتند.همایشی عظیم از به هم پیوستگی، همدردی و دلبستگی به ایران. ایران امروز در صحنه سیاسی نیز بیش از هر زمان به چنین هماهنگی و به هم پیوستگی نیازمند است.

می شود اشاره کرد که پیشرفت تیم ملی و بازی های پایاپای مقابل بهترین تیم های جهان با وجود مشکلاتی که بود نشان داد که با خودباوری،مدیریت درست و علمی، سپردن کار به کاردان و به کارگیری استعدادهای جوانان مان می توانیم به موفقیت هایی چشمگیر برسیم.

تیم ملی ایران و حضور هموطنان ایرانی بدون تردید بر وزن ایران در میان مردم روسیه افزود. بازی خوب تیم و سرسختی آنان نیز به وضوح تحسین مردم روسیه، علاقه‌مندان و دست اندرکاران فوتبال در اینجا و حتی به آشکاری تحسین گزارشگران ورزشی تلویزیون روسیه و جهان را برانگیخت.

بسیاری از مردم روسیه در کنار ایرانیان در استادیوم های محل برگزاری بازی به تشویق و حمایت از تیم ملی پرداختند.

برگزاری بازی های ایران در جام جهانی همراه بود با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و حضور هنرمندان نام آشنا شهرداد روحانی، سالار عقیلی و سایر اعضای گروه که با اجرای خود برای اولین بار در روسیه و با سه برنامه در مسکو، سن پترزبورگ و قازان، حرکت فرهنگی عظیمی انجام دادند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در تاریخ روابط فرهنگی ما ثبت شد و عطر هنر و فرهنگ ایران را در روسیه پراکند.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا وقتی خبر حضور خانواده های ایرانی را در کنار هم در استادیوم آزادی برای تماشای بازی ایران و اسپانیا شنید، از این اتفاق بسیار خوشحال بود.

رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان نیز گفت استادیوم قازان آرنا تاکنون اینقدر تماشاگر به خود ندیده است!

خوشبختانه حضور ایرانیان در روسیه با کمترین مشکلات و اتفاقات ناگوار همراه بود و با برنامه‌ریزی که شش ماه قبل آغاز شده بود و با اطلاع رسانی‌هایی که پیوسته صورت گرفت و حضور تیم‌های کنسولی و سایر بخش‌ها در میان ایرانیان به موقع به موارد جزیی که پیش آمده بود رسیدگی شد.

سفارت نیز با هماهنگی کامل با وزارت ورزش و وزیر دلسوز آن و همچنین فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران دیگر تلاش کرد که همه امکانات را فراهم آورده و در حد وسع برای پشتیبانی از این اقدام و خلق لحظاتی شیرین برای ملت عزیز ایران بکوشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز