خبرگزاری کار ایران

عضو حزب جمهوری‌خواه خلق در گفت‌وگو با ایلنا:

روند برگزاری انتخابات ترکیه رضایت‌بخش بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۰۰۵

یک عضو حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی، انتخابات را سالم و بدون مشکل دانست.

یک عضو در حزب جمهوری‌خواه خلق هم‌زمان با پایان روند رای‌گیری در ترکیه به خبرنگار اعزامی ایلنا گفت که همه در تلاش هستند تا انتخابات و روند شمارش آرا با سلامت کامل پیش برود و نتایج حقیقی اعلام شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «تمام تلاش ما این است که رای‌ها حفظ شده و سلامت‌شان تایید شود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه حدود یک ساعت قبل به پایان رسید و تمامی حوزه‌ها ساعت ۱۷ به وقت محلی بسته شدند.

«بن علی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه بعد از انداختن رای خود به صندوق، گفت که ترکیه همچنان به جلو خواهد رفت و افق‌های جدیدی را خواهد گشود.»

«صلاح‌الدین دمیرتاش» نامزد حزب دموکراتیک خلق نیز از دیگر کسانی است که امروز رای خود را به صندوق‌های رای انداخت؛ البته از درون زندان. او در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «در زندان رای دادم. از همه دعوت می‌کنم به صندوق‌های رای بروند و برای آینده کشور طرف دموکراسی را بگیرند. امیدوارم انتخابات در فضایی آرام و صلح‌آمیز پیش برود. باور دارم که انتخابات نتایج خوبی خواهد داشت. پیشاپیش به همه تبریک می‌گویم.»

اردوغان در این انتخابات رقابت سختی با «محرم اینجه» نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق دارد که توانست اپوزوسیون ترکیه را علیه حزب حاکم این کشور بسیج کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز پس از انداختن رای خود به صندوق، از حضور گسترده مردم در این انتخابات تقدیر کرد. وی پس از انداختن رای خود به خبرنگاران گفت: «با این انتخابات، ترکیه انقلابی دموکراتیک را پشت سر می‌گذارد.»

اردوغان در کاراز انتخاباتی گفته بود که اینجه توانایی ریاست و مدیریت کشور را ندارد و با توجه به سابقه تدریس او گفته بود: «فیزیک درس دادن یک چیز است و اداره یک کشور چیز دیگر. رئیس‌جمهوری نیاز به تجربه دارد تا بتواند به‌خوبی کشور را در مسیرهای سخت پیش ببرد.»

هنوز نتایج اولیه انتخابات اعلام نشده است، اما بسیاری از ناظران انتظار دارند انتخابات به دور دوم کشیده شود.

در این میان، شهروندان ترکیه نسبت به چشم‌انداز انتخابات، دیدگاه‌های متفاوتی دارند. فولیا زنی ۳۹ ساله که به‌خاطر بیماری تنفسی از کپسول اکسیژن استفاده می‌کرد و تازه از حوزه انتخاباتی بازگشته بود، گفت: «این نخستین‌باری است من اوضاع را مثبت می‌بینم.»

هاکان، ۴۵ ساله، گفت: «رای دادن وظیفه ماست. همه باید رای بدهند، همه!»

رزیت، پیرمردی ۹۳ ساله که به کمک دخترش به پای صندوق انتخابات آمده بود، گفت: «من به اردوغان رای دادم. گزینه بهتری نمی‌بینم. او تجربه زیادی هم دارد و کمک زیادی به این کشور کرده است. نباید به‌خاطر بحران‌های فعلی تمام خدمات او را کنار گذاشت.»

دختر این پیرمرد نخواست نام کاندیدای مطلوب خود را بگوید، اما اشاره کرد که در نهایت این رای مردم است که باید تعیین‌کننده باشد، چون مردم اصلا به همین امید به پای صندوق‌های رای می‌آیند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز