خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

انجام تفاهم اولیه بین وزارت راه و بانک تجارت برای تکمیل آزادراه رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۷۳

استاندار گیلان از انجام تفاهم اولیه بین وزارت راه و شهرسازی و بانک تجارت برای تکمیل مسیر باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری پس از جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های استان گیلان که در دفتر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور معاونان چند وزارتخانه برگزار شد؛ تفاهم نامه اولیه بین بانک تجارت، سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه منعقد شد.

وی ادامه داد: تا هفته آینده در جلسه دیگری که با حضور مسئولان مرتبط این نشست برگزار می‌شود، این تفاهم‌نامه نهایی خواهد شد و به دنبال آن بلافاصله فراخوان برای گرفتن پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: اجرای این پروژه باید به گونه‌ای باشد که لاین برگشت در محدوده رودبار، همزمان با لاین رفت به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: مسیر برگشت محور قزوین - رشت در محدوده رودبار هزینه‌ای کمتر دارد که باید همزمان آن را با مسیر رفت انجام دهیم تا برای مردم، مشکلی ایجاد نشود.

استاندار گیلان ادامه داد: در حال حاضر برخی از نقاط این مسیر مواج شده و امکان واژگونی خودروها وجود دارد از این رو، بایستی هرچه سریع‌تر نواقص را اصلاح کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به مراحل نهایی پروژه راه آهن قزوین-رشت اشاره و خاطرنشان کرد: برای نیازمندی های اعتباری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردند که نقدینگی و اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا زودتر کار به اتمام و پروژه به بهره‌برداری برسد که موافقت شد.

سالاری به نیاز دسترسی های محلی راه آهن رشت - قزوین نیز اشاره و اضافه کرد: باید از همین زمان کنونی، مشکل دسترسی های محلی را با پیش‌بینی منابع برطرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نیازمندی های رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت از لحاظ اعتبارات گفت: قرار شد اعتبارات بین سال های ۹۷ و ۹۸ تقسیم شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد که از محل منابع بودجه‌ای، اوراق مشارکت، مشارکت استانی و مشارکت بخش خصوصی اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا بتوانیم گام های موثری را برای ساماندهی رودخانه های یادشده و نیز تالاب عینک رشت برداریم.

استاندار گیلان اضافه کرد: پروژه ها را به طور دقیق زمان بندی می کنیم و می کوشیم با اولویت بندی، آنها را به نتیجه برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز