خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  :

اعضای شوراهای دانش‌آموزی، مشاوره را جایگزین مقابله کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۶۲

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای شوراهای دانش‌آموزی، مشاوره را جایگزین مقابله کنند.

به گزارش ایلنا از ساری محمد دامادی در نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران، حضور دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی را به لحاظ این که دارای قدرت دفاع از حقوق خود هستند مهم برشمرد و اظهار داشت: از اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی با توجه به تفاوت نسل گذشته و امروز و تفاوت در عادات و ارزش‌ها، انتظار متفاوتی داریم.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید به آینده امیدوار باشند، افزود: وجود مشکلات فعلی در نهادی مانند آموزش و پرورش نباید عامل ناامیدی شود؛ مدیرکل‌ها و مدیرها از میان همین مردم شهر و استان برخاسته‌اند و ممکن است برخی مشکلات را بتوانند حل کنند و از پس حل برخی مشکلات هم برنیایند اما در آینده در زمان مدیری دیگر حل شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از دانش‌آموزان خواست شوراهای دانش‌آموزی را در سطح مدارس فعال کنند و تصریح کرد: باور داشته باشیم که معلم‌ها و مدیرهای مدرسه از بین خانواده‌های خود ما هستند و آن‌ها هم مثل ما طبیعی است که مشکل و ضعف داشته باشند.

دامادی از دانش‌آموزان عضو شورا و محلس خواست روی موضوعاتی مانند روحیه‌بخشی به معلمان و شاداب‌سازی محیط مدرسه ایده دهند و تأکید کرد: آمادگی این را دارم که پس از مدت زمانی که شما تعیین می‌کنید، گزارش عملکرد اعضای شوراها از محل انتخابی خود را بشنوم.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و‌ پرورش مازندران بر لزوم توجه اعضای شوراها ومجلس دانش‌آموزی به «مشاوره» به جای «مقابله» تأکید و اظهار داشت: دانش‌آموزان عضو هر تشکیلاتی باید به این موضوع توجه و‌اعتقاد یابند که پیشنهاد و مشاوره و ارائه ایده و راهکار بر مقابله و بزرگ‌نمایی مشکلات ارجحیت دارددارد.

وی افزود: دانش‌آموزان باید با واقعیت‌ها زندگی کنند و از آموزش و پرورش و مدرسه به شکل عقلانی انتظار داشته باشند و کار اعضای شوراهای دانش‌آموزی در این مورد سنگین‌تر است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش مازندران به میزان تأثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان اشاره و تصریح کرد: واقعیت این است که عوامل تأثیرگذار بر دانش‌آموزان در محیط خارج از مدرسه گاه آنقدر زیاد است که ممکن است دانش‌آموزان تأثیرپذیری لازم را از معلمان خود نداشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز