خبرگزاری کار ایران

اخبار مرتبط با «روز جهانی پناهجویان»

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۴۵

درخواست آمریکا برای افزایش کمک‌های سایر کشور‌ها/انتقاد آنجلینا جولی از سیاست‌های مهاجرتی در جهان/سخت‌تر شدن قوانین مهاجرتی مجارستان/راهپیمایی مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، امروز-چهارشنبه- ۲۰ ژوئن،‌ در سال ۲۰۰۰ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان «روز پناهجویان» نامگذاری شد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت روز جهانی پناهجویان با انتشار بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده بزرگترین حامی پناهجویان در جهان بوده و به رهبری خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

وی همچنین افزایش کمک‌های سایر کشور‌ها را برای حل بحران پناهجویان، خواستار شد.

«استفن سیبرت» سخنگوی دولت آلمان درباره سیاست‌های مهاجرتی آمریکا و جدا کردن کودکان از والدینشان، گفت: «از دید ما، دو مساله در رابطه با سیاست‌های مهاجرتی اهمیت زیادی دارد: احترام گذاشتن به قانون و احترام گذاشتن به شان و شخصیت هر انسان.»

«آنجلینا جولی» نماینده ویژه آژانس پناهجویان سازمان ملل با انتقاد از کشور‌هایی که به صورت یکجانبه سیاست‌های ضد پناهجویان را وضع می‌کنند، تاکید کرد که این سیاست‌ها تنها شعله خشونت و درگیری را زیاد می‌کند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد تنها در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۶۹ میلیون نفر برای فرار از جنگ، خشونت و شکنجه مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

پارلمان مجارستان قوانینی تصویب کرد که پناهنده شدن مهاجران در این کشور را بسیار دشوار می‌کند.

پارلمان این کشور همچنین قانونی تصویب کرد که طبق آن مجازات حداکثر یک سال حبس برای کسانی که به متقاضیان پناهندگی کمک کنند، در نظر گرفته می‌شود.

امروز همچنین تعدادی از مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش راهپیمایی کردند تا افکار عمومی جهان را در «روز جهانی پناهجویان» به خشونت‌های انجام شده توسط میانمار علیه آنها جلب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز