خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه - گروه B

احتمالات مختلف برای ایران پس از بازی با اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۷۴

تیم ملی کشورمان در دیدار تعیین کننده امروز برابر اسپانیا احتمالات مختلفی را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران امروز در دومین دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف اسپانیا می‌رود و در حالی برابر این تیم قرار خواهد گرفت که به واسطه پیروزی در دیدار نخست برابر مراکش و تساوی اسپانیا و پرتغال، با 3 امتیاز در صدر جدول گروه B جای گرفته است.

به بررسی شرایط در صورت کسب نتایج مختلف تیم ملی کشورمان در دیدار امروز می‌پردازیم.

 

برد ایران برابر اسپانیا:

بردن یکی از پر ستاره ترین تیم‌های جام کمی دور از ذهن و دور از دسترس به نظر می‌رسد ولی در فوتبال باید هر احتمالی را ولو اندک در نظر گرفت. ایران با 3 امتیاز بازی با مراکش شرایط خوبی برای خودش در جدول رقم زده است و اگر به هر شکل و شمایلی بتواند 3 امتیاز این بازی را بگیرد دیگر در یک وضعیت رویایی بسر می‌برد.

در حال حاضر علاوه بر اسپانیای یک امتیازی، پرتغال هم یک امتیاز و مراکش صفر امتیاز دارند و شش امتیازی شدن ایران به معنی ماندنش در صدر جدول گروه است. در این صورت اسپانیا یک امتیازی باقی می‌ماند و جایگاه دو تیم دیگر بستگی به نتیجه دیدار رو در رو دارد. با برد پرتغال در این صورت مراکش با بازی‌ها خداحافظی می‌کند و کار اسپانیا به شدت گره خواهد خورد. در این شرایط صعود ایران قطعی است و تنها خطری که در هفته سوم حس می‌کند از دست رفتن سرگروهی است.

 

در صورت تساوی:

تساوی ایران و اسپانیا گرچه شرایط را کمی پیچیده می‌کند ولی همچنان شانس بالایی برای صعود شاگردان کی‌روش باید قائل باشیم. ایران 4 امتیازی و اسپانیای 2 امتیازی شرایط خود را نسبت به دو حریف دیگر می‌سنجند. پرتغال می‌تواند در چنین شرایطی با پیروزی برابر مراکش خودش را به صدر جدول برساند. ایران و پرتغال 4 امتیازی می‌شوند ولی به واسطه تفاضل گل (در صورت برد پرتغال با بیش از یک گل) یا گل زده بیشتر یاران رونالدو صدر جدول را می‌گیرند. اگر بازی پرتغال مراکش به تساوی کشیده شود یا مراکش پیروز شود ایران همچنان صدرنشین می‌ماند.

 

در صورت شکست ایران:

شاید با توجه به شناختی که از دو تیم داریم محتمل‌ترین اتفاق همین باشد ولی ایران نشان داده مرد روزهای سخت است و امتیاز گرفتن از اسپانیا برایش کار سختی نیست. ولی اگر چنین اتفاق نا خوشایندی رخ دهد بازهم ما 3 امتیاز از قبل اندوخته داریم و همچنان امیدوار به مصاف پرتغال خواهیم رفت. ایران 3 امتیازی، اسپانیای 3 امتیازی و البته نتیجه دیدار پرتغال مراکش. در اینجا هم پرتغال در صورت برد 4 امتیازی و صدرنشین خواهد شد و در صورت تساوی 2 امتیازی می‌شود. مراکش هم اگر پرتغال را شکست دهد با 3 تیم 3 امتیازی در گروه مواجه خواهیم شد.

ایران در هیچ حالتی با شکست برابر اسپانیا صدر را در اختیار نخواهد داشت و پایین‌تر از اسپانیا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز