خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:

افزایش پنج برابری مصرف ظرفیت برق شهرستان شوش

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۷۷

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شرکت برق منطقه ای خوزستان ۷۶۰ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت جدید برای شهرستان شوش برنامه ریزی کرده است که در مجموع رقمی پنج برابر بیشتر از مصرف این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، همایون حائری در جلسه بررسی وضعیت شبکه برق شهرستان شوش با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس، فرماندار و مدیران صنعت برق استان، اظهار کرد: جمعیت روستایی شهرستان شوش بیشتر از جمعیت شهرنشین است که این یک فرصت برای چرخه اقتصادی کشور است، ما نیز به عنوان متولیان صنعت برق وظیفه داریم که مشکلات برقداری روستاها را جدی بگیریم و آنها را در اولویت برطرف کردن قرار دهیم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در مورد اقدامات انجام شده در این شهرستان، بیان کرد: در ۱۰ ماه گذشته افزایش ظرفیت ۴۰ مگاواتی در پست چغازنبیل، ۵۰ مگاولت آمپر در پست آهو دشت، برقداری پست دانیال و .. صورت گرفته که باید از تلاش های صورت گرفته تشکر کرد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت نصر یکی دیگر از برنامه های بزرگ شرکت برق منطقه ای خوزستان برای این شهرستان است که باید هرچه سریع تر مشکل معارضین زمین برطرف شود تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حائری با بیان آنکه ظرفیت منصوبه شهرستان شوش ۷۷۲ مگاولت آمپر است، بیان کرد: برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای خوزستان آن است تا ۷۶۰ مگاولت آمپر ظرفیت جدید برای این شهرستان ایجاد کند که در مجموع رقمی پنج برابر بیشتر از مصرف این شهرستان است و بخش صنعت و کشاورزی را تا سالیان سال بیمه می کند.

وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان به موضوع بسیار مهم مدیریت مصرف اشاره کردند که لازم است فرمانداری در این زمینه با توجه به کمبود تولید برق نیروگاه دز نهایت همکاری را در کاهش و پایش ساعات اداری داشته باشند و مردم را نیز برای همکاری در مدیریت مصرف تشویق کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته و برنامه های این شرکت برای افزایش ظرفیت پست ها و طول خطوط این شهرستان، اظهار کرد: ظرف چند سال آینده ۷۶۰ مگاولت آمپر به ظرفیت موجود اضافه می کنیم که رشدی ۱۰۰ درصدی در این بخش خواهد بود.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: ۳۰۱ کیلومتر مدار نیز به طول خطوط شبکه اضافه می شود که رشدی ۸۲ درصدی در این بخش است.

وی اضافه کرد: معاون وزیر نیرو قول همکاری و مساعدت برای پروژه های شهرستان شوش را داده است و شرکت با تمام توان این اقدامات را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز