خبرگزاری کار ایران

گزارش مبسوط AFC از تیم ملی ایران پس از برد مراکش

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۸۸۷

سایت AFC درباره تیم ملی ایران گزارشی را مهیا کرد.

به گزارش ایلنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به آنالیز دیدار ایران مقابل مراکش در گروه B از مسابقات جام جهانی 2018 که به برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش انجامید، پرداخته است.

در این گزارش آمده است: تیم ملی فوتبال ایران با گل به خودی لحظات پایانی عزیز بوهدوز، مدافع مراکش اولین پیروزی را در بین تیم‌های آسیایی حاضر در مسابقات جام جهانی 2018 به ثبت رساند. تیم ملی جسارت و عزم راسخ زیادی را از خود در غلبه بر مراکشِ بااستعداد در اولین بازی‌اش در مسابقات جام جهانی 2018 در روز جمعه نشان داد.  ایران که موقعیت‌های زیادی روی دروازه مراکش خلق نکرد، تا وقت‌های تلف‌شده بازی منتظر ماند تا پیروزی را از آن خود کند، جایی که با ارسال توپ احسان حاج‌صفی و ضربه سر شیرجه‌ای بوهدوز که به اشتباه به سمت دروازه خودی رفت، به گل رسید.

شروعی کُند به عملکردی مستحکم انجامید

مردان کارلوس کی‌روش در 15 دقیقه ابتدایی بیشتر دنبال سایه بازیکنان مراکش بودند، جایی که مراکش با حملات آتشین و سریع ایران را در محوطه جریمه خود میخکوب کرده بود.

رامین رضاییان و حاج‌صفی، مدافعان کناری تیم ملی در تلاش بودند تا از عهده چندین بازیکن مراکش بربیایند، چون مراکشی‌ها توپ را با پاس‌های اُریب خود به جناحین  زمین ایران می‌فرستادند. ضعف مراکش در زدن ضربات آخر و یا بستن مسیر توپ در آخرین لحظه مانع از گلزنی مراکش شد، تیمی که در یک سوم زمانی از یک ساعت ابتدایی بازی 6 شوت به سمت دروازه ایران زد.

ایران به مرور زمان در بازی جا افتاد، توپ را بیشتر در اختیار گرفت و حریف را بیشتر تحت‌فشار قرار داد. در پایان نیمه اول ایران 9 شوت به سمت دروازه از خود به ثبت رساند و این یعنی یک شوت بیشتر از مراکش، اما هیچیک از دو تیم در 45 دقیقه اول موفق به گلزنی نشدند.

اشتباه آزمون

سردار آزمون پیش از آغاز مسابقات جام جهانی 2018 اصلی‌ترین امید ایران در این مسابقات به شمار می‌رفت و انتظار ‌می‌رفت که این مهاجم 23 ساله در بازی با مراکش هم موفق به گلزنی شود، در عوض، اما او در جریان بازی بی‌خطر بود و بخشی از آن به دلیل عدم حمایت لازم از سوی هم‌تیمی‌هایش بود.

آزمون 26 دقیقه منتظر ماند تا اولین فرصت خود را به دست بیاورد، اما در نهایت ضربه او به خارج از چارچوب دروازه رفت و یک پرتاب اوت نصیب ایران شد. تنها شوت سردار که خطرناک‌ترین موقعیت ایران در این دیدار هم بود، پنج دقیقه مانده به پایان نیمه اول رقم خورد، جایی که وحید امیری روی یک ضدحمله آزمون را دید و او در موقعیتی خوب قرار داد که آزمون توپ را مستقیم به جایی زد که منیر الحمدی بود.

ناکارآمدی تیم ملی ایران در خط حمله توسط یک آمار برجسته شد. مردان ایران اولین تیمی شدند که از سال 1966 بدون زدن حتی یک شوت به سمت دروازه حریف، موفق به گلزنی می‌شوند.

تنظیم نامتقارن برای ایران

کی‌روش از سیستم دفاع خطی مقابل مراکش استفاده کرد، به طوری که رضاییان و حاج‌صفی نیز خیلی جرأت شرکت در کارهای هجومی را نداشتند و در عوض بیشتر در کارهای دفاعی به هم‌تیمی‌های خود کمک کردند.

امید ابراهیمی هم در میانه میدان تنها جلوی مدافعان ایران جای خوش کرده بود، این در حالی است که مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد بیشتر به شرکت در کارهای هجومی در کنار سردار آزمون، تک‌مهاجم تیم گرایش داشتند.

وحید امیری و علیرضا جهانبخش هم که بیشتر عرض زمین را طی می‌کردند، هر چه از زمان بازی می‌گذشت بیشتر سمت راست تیم ملی را تحت‌کنترل خود گرفتند. در فاز دفاعی، مدافعان تیم ملی خیلی حرکت زیادی نداشتند و خط دفاعی فشرده‌ای را شکل دادند و هافبک‌ها هم در کارهای دفاعی به خصوص جناحین به آنها کمک می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز