خبرگزاری کار ایران

دلایلی برای خوشبین بودن به پیروزی شاگردان کی‌روش:

می‌بریم چون ایرانیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۶۳۷

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران تیم برتری نسبت به مراکش است و شانس اصلی پیروزی در دیدار امشب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امروز در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف مراکش می‌رود. دیداری که به قول کی‌روش برای ما حکم فینال و مرگ و زندگی دارد و نتیجه آن نشان می‌دهد که همچنان به حضور در رقابت‌ها امیدوار باشیم یا نه.

مراکش نزدیک‌ترین و دم دست ترین تیم این گروه برای امتیاز گرفتن در بین 3 حریف ما محسوب می‌شود و در صورتی که بتوانیم این تیم را شکست داده یا حتی یک مساوی از آن بگیریم می‌توانیم نسبت به دو بازی آینده امیدوار باشیم و همچنان برای صعود تلاش کنیم ولی در صورت شکست در این بازی کار صعود برای ما خیلی سخت و دور از دسترس خواهد شد.

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد باید نگران این بازی و نتیجه آن باشیم ولی دلایل دیگری هم هست که حکم می‌کند شانس اصلی پیروزی و نتیجه‌گرفتن در بازی امروز با ما خواهد بود.

تیم ما پیش از این 2 بار در جام جهانی مقابل تیم‌های آفریقایی قرار گرفته است که هرگز بازنده نبوده و حاصل آن دو تساوی برابر نیجریه در 2014 و آنگولا در 2006 است.

از طرفی سرمربی تیم ما برای سومین بار است که حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند ولی رنار، سرمربی مراکش نخستین تجربه خود در جام جهانی را قرار است پشت سر بگذارد و این یک پوئن مثبت برای تیم ماست.

ایران پیش از این هم نشان داده تیمی است که می‌تواند در جام جهانی پیش‌بینی‌ها را خط بزند و غافلگیری رو کند. تجربه خوبی که از جام جهانی 2014 برزیل برای ما به جا مانده است هم چنین موضوعی را نشان می‌دهد و بازی به یاد ماندنی برابر آرژانتین که می‌توانست معادلات را بر هم بزند نشان از این دارد که ایران یک تیم خوب و قابل احترام است.

از طرفی تیم حال حاضر ما به مراتب نسبت به تیم 2014 هم جوانتر است و هم نفرات مطرح بیشتری در سطح بین‌المللی در ترکیب خود دارد. عملکرد درخشان بازیکنانی مثل انصاری‌فرد،‌ آزمون، قدوس و خصوصاً علیرضا جهانبخش در کنار نفرات با تجربه‌ مثل قوچان‌نژاد و دژاگه همه نشان از این دارد که شاید بتوان گفت آماده‌ترین تیم تاریخ ما در ادوار جام جهانی به روسیه سفر کرده است.

نکته دیگر این است که رنار از سال 2016 هدایت مراکش را بر عهده دارد و حدود 2 سال در این تیم است ولی کی‌روش بالای 7 سال است که سرمربی ایران است و شناخت خوبی روی تیم و اکثر نفرات آن دارد.

و در پایان برتری 4 پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی نسبت به مراکش موضوع مهمی است که باید به آن اشاره کرد. تمام این موارد ما را خوشبین می‌کند که برابر مراکش پیروز از زمین خارج شویم و این کار را انجام خواهیم داد چرا که ما ایران هستیم...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز