خبرگزاری کار ایران

باشگاه استقلال توان پرداخت بدهی‌ها را ندارد

توفیقی:‌ قرارداد ابراهیمی با تیم‌های عربی شایعه دلالان است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۲۰

معاون ورزشی باشگاه استقلال تأکید کرد هافبک ملی‌پوش این تیم با هیچ تیم عربی قرارداد نبسته است.

به گزارش ایلنا، پندار توفیقی در مورد جذب بازیکنان جدید تیم فوتبال استقلال و اینکه آیا این باشگاه همچنان به جذب بازیکنان جوان ادامه خواهد داد، گفت: تعداد زیادی بازیکنان تیم امید و جوانان را جذب کردیم و کماکان به کارمان ادامه می‌دهیم. به جز هشت بازیکن جوان، بازیکنان جوان دیگری را هم به بدنه باشگاه اضافه می‌کنیم. تعدادی از این بازیکنان به درخواست شفر و سیاست کلان باشگاه برای آینده جذب شده‌اند.

وی افزود:‌ بازیکنان بزرگسالی که مدنظر شفر و در لیست او بودند همه را جذب کرده‌ایم و الان بحث تمدید قرارداد با فرشید باقری،  وریا غفوری، سرور جپاروف و امید ابراهیمی است. با ابراهیمی بعد از اینکه از روسیه برگشت وارد مذاکره خواهیم شد، اما با باقری و رویا غفوری تا پایان هفته آینده قراردادمان را نهایی خواهیم کرد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال که با رادیو جوان صحبت می‌کرد در خصوص اینکه گفته می‌شود امید ابراهیمی با العربی قطر به توافق رسیده است، گفت: باشگاه استقلال ساختاری دارد که اگر بازیکنی بخواهد به تیم دیگری برود،‌ حتما به باشگاه اطلاع می‌دهد. ضمن اینکه ابراهیمی با اخلاق‌تر از این حرف‌ها است و مثل بعضی بازیکنان نیست که در چند سال گذشته به برخی روش‌ها از استقلال جدا شده‌اند. ابراهیمی قرارداد یک ساله داشته اما با شناختی که از او داریم،‌ فکر می‌کنم اینها در حد شایعات آقایان و دلالان مختلف است.

توفیقی در مورد آخرین وضعیت مامه تیام گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید و دلالان محترم اجازه دهند، تیام می‌آید. در هر صورت باید یک جا قانونی باشد تا جلوی این دلالان را بگیرد. ما می‌گوییم تا یک نفر پیدا شود و جلوی آنها را بگیرد.

وی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد تیام پیش پرداخت دریافتی خود از باشگاه الکویت را پس داده است،‌ عنوان کرد: وارد قضیه کویت نمی‌شویم، اما در ایران برخی افراد هستند که به اسم مدیر برنامه، اما غیر قانونی به حرفه دلالی مشغول هستند. هیچ‌جایی هم اسم آنها ثبت نیست و واقعاً ریشه فوتبال این مملکت را خشک می‌کنند.

معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره ماجرای حذف باشگاه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی‌های این باشگاه،‌ تصریح کرد: آقای افتخاری به این جلسات می‌رود و امروز هم در وزارت ورزش با وزیر ورزش جلسه دارد. این مشکل را تیم رقیب ما یعنی پرسپولیس هم دارد و همه پرونده‌ها باز است. منابع درآمدی هر دو باشگاه مشخص است، به نظرم این دو باشگاه از محل درآمد فعلی نمی‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کند و به همین دلیل نیاز است دولت به این قضیه ورود کند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش یک ریال نمی‌تواند به باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک کند. این دو باشگاه از درآمد‌های خودشان هزینه می‌کنند و در پنج سال گذشته هم از حق پخش تلویزیونی یک ریال به ما پرداخت نشده است. همین وضعیت را تبلیغات محیطی هم دارد و ما هر زمانی به سازمان لیگ می‌رویم می‌گویند شما بدهکار هستید. دولت باید زیر ساخت‌ها را فراهم کند. ما باشگاه صد درصد دولتی هستیم و ردیف بودجه و کسری داریم و دولت باید طبق قانون کسری بودجه را فراهم کند. مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

توفیقی در خصوص اینکه آیا این باشگاه قصد ندارد بدهی‌های خود را پرداخت کند، گفت: باشگاه استقلال یک منبع درآمد دارد و سقف آن هم مشخص است. امکان پرداخت بدهی‌های باشگاه از منبع درآمد کنونی وجود ندارد. مطمئنم وزیر ورزش و مسئولان به این تیم کمک خواهد کرد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و باید دولت کسری بودجه را جبران کنند. باشگاه‌ها چون دولتی هستند می‌توانند کسری بودجه را از دولت دریافت کنند. وزارت ورزش می‌تواند از این طریق بودجه باشگاه را از دولت بگیرد. 

معاون باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال هیچ چیزی ندارد که آن را بفروشد و بدهی‌ها را پرداخت کند. در این مواقع شرکت‌های دولتی حتی می ‌توانند، املاک و زمین‌های خود را بفروشند و پول مردم را پرداخت کنند. شما بهتر می‌‌دانید تمام املاک باشگاه استقلال مصادره شده و الان چیزی وجود ندارد. ما همه مشکلات را از قبل اعلام کرده‌ایم و فکر می‌کنم کمک خواهد شد تا این مشکلات حل شود.

وی در واکنش به این پرسش که آیا فکر اورژانسی برای حذف نشدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شده است، گفت: بحث فکر اورژانسی زمانی مطرح است که باشگاه استقلال یک سرمایه‌گذاری داشته باشد که بشود از آن استفاده کرد. متأسفانه این باشگاه هیچ چیز ندارد، ما هم الان تنها سعی کردیم بدهی‌های این باشگاه را برای نفرات بعد نگه نداریم.

توفیقی در واکنش به این موضوع که شایعه شده است اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال قصد استعفا دارند، گفت: من در جریان این موضوع نیستم. من معاون ورزشی باشگاه استقلال هستم و این پست به صورت افتخاری است. ما هم  کارمان را انجام می‌دهیم و تا روزی هم که هستیم با افتخار کارمان را ادامه می‌دهیم و منتی هم بر سر کسی نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز