خبرگزاری کار ایران

۸۰ میلیون دلار صادرات خوشه‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در سال 96

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۰۳۶

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با حمایت مسئولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.

به گزارش ایلنا؛ سیدمرتضی نیرومند در باره خوشه‌های صنعتی اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی فعالیت همگن اقتصادی تولیدی است که در یک منطقه خاص وجود دارد و فعالیت می‌کنند.

نیرومند خاطر نشان کرد: خوشه‌های صنعتی فرصت‌ها و تهدیدهای برابری دارد به طوری‌ که وقتی دولت تصمیمی اتخاذ می‌کند برای تمام آنها یک فرصت و تهدید ایجاد می‌شود و به تبع آن فعالیت خوشه‌ها روی هم تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۳۸ خوشه صنعتی در استان ابراز کرد: خوشه‌هایی از قبیل قطعات خودرو، مبلمان، آجیل و خشکبار تبریز، کشمش ملکان، بناب و مراغه از جمله خوشه‌های فعال استان هستند.

نیرومند، صادرات ۹۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۵ را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با حمایت مسئولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و فعالیت بخش خصوصی، رتبه اول صادرات از طریق خوشه‌های صنعتی در کشور را کسب کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز