خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی مطرح کرد:

مشارکت‌های مردم پایه و سازمانی دو عامل مهم در پیشگیری‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۰۸

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اولویت‌های مهم پلیس گفت: یکی از اولویت های مهم ما افزایش توان عملیات پلیس و اجرای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و کاهش آسیب‌ها خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدشرفی" در مراسم اختتامیه کلاس‌های تعالی رفتار و استاندارد سازی کارکنان پلیس پیشگیری پایتخت که با حضور سرکلانتران 11 گانه، روسای کلانتری های پایتخت و معاونان قضائی کلانتری ها برگزار شد، گفت: پلیس برای انجام ماموریت ها و ایجاد امنیت اجتماعی شهروندان دو هدف را دنبال می کند که هدف اول آن تغییر نگاه پلیس از اقدامات سلبی به رویکرد مردم پایه و ایجاد امنیت عمومی مبتنی بر مشارکت شهروندان است که جلوه های این هدف را می توانیم در قالب موسسات حفاظتی و مراقبتی، نگهبانان محله و پلیس های افتخاری و بسیجیان و تشکل های مردمی مشاهده کنیم.

وی هدف دوم پلیس را توسعه امنیت مشارکتی با همکاری سایر سازمان های مربوطه خواند و گفت: این سازمان ها، در تامین امنیت، همکار پلیس هستند و با تعامل و ارتباطات گسترده با آن ها به این نوع امنیت، دست پیدا خواهیم کرد.

سردار شرفی در ادامه به اولویت های مهم امسال این پلیس و افزایش توان عملیاتی آن در انجام ماموریت ها اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های مهم ما افزایش توان عملیات پلیس و اجرای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و کاهش آسیب ها خواهد بود.

وی همچنین مرکز ثقل مدیریتی پلیس را حمایت و صیانت از کارکنان و رشد و تعالی آنان دانست و تصریح کرد: ارزشمند ترین عناصر در سازمان ها، منابع انسانی هر سازمان است و تلاش داریم با ارتقاء رفتار کارکنان، شاهد افزایش رضایت مندی و ارتقاء حقوق شهروندان در جامعه باشیم.

سردار شرفی به دو مورد از انتقادهای شهروندان در کنار تقدیرهای صورت گرفته از پلیس در رصد پایش های اطلاعاتی اشاره و تصریح کرد: این انتقاد ها در رصد و بررسی درگاه های اطلاعاتی مانند: مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری، سامانه 197 و مراجعات حضوری شهروندان به دست آمده که دارای دو جنبه فردی و سازمانی است.

وی با بیان اینکه با برگزاری کارگاه های آموزشی می توان انتقادهای فردی را مرتفع ساخت، گفت: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های مدیریتی دقیق،این نوع انتقادها را نیز از بین ببریم .

در ادامه این مراسم سرهنگ " کیوان ظهیری" رئیس پلیس پیشگیری فاتب با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه به کلانتری ها  مربوط به معاونت خدمات قضائی کلانتری ها است، اظهار داشت: برای ارتقاء رضایت مندی شهروندان و جلوگیری از اطاله دادرسی، کلاس های آموزشی با هماهنگی مقام قضائی برگزار خواهد شد تا مانع از رفت و آمد بی رویه شهروندان به کلانتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز