خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی:

۵ ایستگاه مترو خط ۷ با سرفاصله ۱۰ دقیقه افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۹۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح پنج کیلومتر از خط ۷ مترو تهران و پنج ایستگاه این خط با سرفاصله ۱۰ دقیقه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل ترافیک) با اشاره به اقدامات معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای تکمیل پروژه گفت: در مرحله‌ای که این خط برای بار نخست در سال گذشته راه اندازی شد کمتر از ۴۰ درصد هزینه کل خط پرداخت شده بود و ۶۰ درصد هزینه‌های آن باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه تعطیلی خط ۷ مترو تهران به دلیل کمبود ایمنی انجام شد، افزود: این خط در هنگام افتتاح در مرحله اول سیگنالینگ نداشت و بر اساس نظر کارشناس خط هر ۵۵ دقیقه تنها یک قطار می‌توانست در آن تردد کند اما با دستوری که داده شده بود مقرر شده بود که سرفاصله قطارها در این خط به ۳۵ دقیقه کاهش پیدا کند که البته با شرایط موجود کاهش سرفاصله بیش از این امکانپذیر نبود.

معاون شهردار ادامه داد: هواکش‌های تونلی، ایستگاهی و میان ایستگاهی نیز در این خط وجود نداشت و همچنین سیستم اطفای حریق در ایستگاه‌ها راه اندازی نشده بود. به این ترتیب خطی که هر ۳۵ دقیقه قرار بود به صورت ناایمن به شهروندان خدمت رسانی کند تعطیل شد تا پس از تجهیز این خط با سرفاصله ۱۰ دقیقه در فاز اول از مهدیه تا نواب افتتاح شود.کارهای باقیمانده در حال انجام است و امیدواریم فاز نخست این خط تا چند روز آینده افتتاح شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست افتتاح این خط از ۲۲ ایستگاه موجود هفت ایستگاه افتتاح شده بود که بعدا یک ایستگاه دیگر اضافه شد و مجموعا هشت ایستگاه افتتاح شده بود که این ایستگاه‌ها بدون داشتن سیستم‌های ایمنی افتتاح بود.افتتاح فاز نخست این خط که تا روزهای آینده انجام می‌شود یک ایستگاه مهدیه که به تازگی تکمیل شده افتتاح خواهد شد و چهار ایستگاه نیز که در افتتاح قبلی مورد بهره برداری قرار گرفته بودند با تکمیل تجهیزات این بار مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرند. افتتاح سایر ایستگاه‌ها نیز به تدریج تا پایان سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز